Ik zit in mijn tussenjaar te studeren in Amerika en heb hier een hele leuke Amerikaanse jongen ontmoet. We praten al sinds December en vorige week heeft hij mij gevraagd om zijn vriendin te zijn. We hebben het heel leuk samen. Al een lange tijd, vóór ik met mijn vriend praatte, wil ik graag mijn tussenjaar uitbreiden tot een volledige studie hier. Ik zie hier mijn toekomst.
Probleem is dat mijn ouders hier fel op tegen zijn. Ik kreeg vanochtend een lang en boos bericht van mijn ouders eisend dat ik naar Nederland kom. De hele ochtend heb ik gehuild, want ik weet niet wat ik moet doen. Het enige contact dat ik heb met mijn ouders is negatief, ze laten nooit blijken trots op mij te zijn of iets dergelijks. Ik word altijd op mijn vingers getikt voor wat ik doe (ze zijn ook niet blij dat ik een vriend heb nu).
In principe ben ik 18 jaar en kan ik zelf beslissen of ik blijf of niet, maar ik weet niet of dat een slim idee is. Ik heb gepraat met mijn vriend over het feit dat ik zijn hart niet wil breken, maar dat we op een gegeven moment waarschijnlijk gaan breken (als ik terug naar Nederland ga). Hier kwamen heel veel tranen bij kijken :(
Wat kan ik nu het beste doen? Terug naar Nederland gaan en daar studeren (wat ik absoluut niet wil, maar m’n familie wel) of hier blijven en zelf alles uitvogelen?