Vraag

liefdesverdriet en controlling ouders

  • 28 March 2023
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Ik zit in mijn tussenjaar te studeren in Amerika en heb hier een hele leuke Amerikaanse jongen ontmoet. We praten al sinds December en vorige week heeft hij mij gevraagd om zijn vriendin te zijn. We hebben het heel leuk samen. Al een lange tijd, vóór ik met mijn vriend praatte, wil ik graag mijn tussenjaar uitbreiden tot een volledige studie hier. Ik zie hier mijn toekomst. 

Probleem is dat mijn ouders hier fel op tegen zijn. Ik kreeg vanochtend een lang en boos bericht van mijn ouders eisend dat ik naar Nederland kom. De hele ochtend heb ik gehuild, want ik weet niet wat ik moet doen. Het enige contact dat ik heb met mijn ouders is negatief, ze laten nooit blijken trots op mij te zijn of iets dergelijks. Ik word altijd op mijn vingers getikt voor wat ik doe (ze zijn ook niet blij dat ik een vriend heb nu). 

In principe ben ik 18 jaar en kan ik zelf beslissen of ik blijf of niet, maar ik weet niet of dat een slim idee is. Ik heb gepraat met mijn vriend over het feit dat ik zijn hart niet wil breken, maar dat we op een gegeven moment waarschijnlijk gaan breken (als ik terug naar Nederland ga). Hier kwamen heel veel tranen bij kijken :(

Wat kan ik nu het beste doen? Terug naar Nederland gaan en daar studeren (wat ik absoluut niet wil, maar m’n familie wel) of hier blijven en zelf alles uitvogelen?


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey,

Erg lastige situatie. Ik vind persoonlijk dat je je dromen moet volgen als dat is in amerika studeren moet je dat doen! Maar ja als je ouders dit zo erg vinden is dat natuurlijk lastig. Misschien het ze erg goed uit leggen dat dit je gelukkig maakt om hier te blijven. En je snapt dat je jou graag dicht bij zich hebben maar je 18 bent en je eigen beslissingen maakt…

Maar ik denk dat ieder persoon hier anders in handelt... mss kan je het er met andere familieleden over hebben? Ik kan je niet echt goed advies geven srry maar ik denk dat ieder persoon hier anders in handelt..stay strong❤️

 

Anoniempie145

Reputatie 7
Badge +15

Misschien toch even goed met je ouders in gesprek gaan, je kan bijvoorbeeld kijken of jij (met evt je vriend) een paar x naar jaar naar Nederland kunnen gaan. Of je ouders naar Amerika. 
 

zelf zou ik dus mijn dromen volgen, maar ook proberen het contact te onderhouden. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Het lastige is dat je denk ik wel afhankelijk bent van je ouders. Studeren in Amerika is duur een ik kan me voorstellen dat ze het niet kunnen of willen betalen.  Succes

Reageer