Vraag

lichtelijk suïcidaal?

  • 8 March 2022
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, 

Ik zit al een tijdje met deze gedachten, daar vermaak ik mezelf vaak mee, ik zweef gewoon zelf door deze gedachten heen. Maar begin vorig school jaar (toen ik 13 was, ik ben nu 15) Werd ik heel erg suïcidaal door gepest op school. Dat is inmiddels wel weer weg getrokken, maar nooit volledig, en ik denk dat ik soms nog wel zo voel maar ik weet het niet omdat het nooit meer zo sterk heeft gevoeld als toen, en er zijn nog wat dingen blijven plakken.

Ik heb bijvoorbeeld een obsessie met hoge gebouwen. Er is een tijdje geleden aan het eind van mijn straat een nieuwe flat gebouwd die lijkt mij hoog genoeg om dood te gaan als je er van af springt. Ik blijf er altijd heel lang naar kijken in de hoop dat ik een toegang zie tot het dak. De fijnste manier van zelfmoord lijkt mij dan ook mezelf van een gebouw af laten vallen. Dit is altijd meteen de eerste gedachten die ik heb als ik een hoog gebouw zie:

“zal ik doodgaan als ik daar af val?” 

“zou ik op het dak kunnen komen?”

”ik wou dat dit gebouw in mijn buurt was”

En ook nu voel ik me niet zoals toen, de “ik wil mezelf vermoorden” is er niet, in plaats daarvan voelt het nu meer als een “ik heb te veel problemen waar ik gewoon niet meer mee kan leven, ik wil niet meer verder” 

Ik denk dat ik maar gewoon moet beginnen met iets plannen en het dan maar doen.


5 reacties

Hey @Pastel 

Doe dat alsjeblieft niet!

Je wil niet weten hoeveel verdriet je mensen daarmee doet😔 hoe zou jij het vinden als iemand waar je van houd zelfmoord zou plegen? Ook niet fijn toch?

Hoe vol!

~Ikke13

_____________________________________________________

In elke moeilijke periode zit schoonheid verstopt. Zodra je dat kunt zien kan het licht weer gaan schijnen.

Reputatie 7
Badge +19

Nee @Pastel  Dat zou ik niet overleven niet doodgaan dat zou ik zo jammer vinden ik wil geen begrafenis topic aanmaken ik zou dat zo jammer vinden

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Pastel

Alsjeblieft! Geen zelfmoord plegen! Denk eraan dat heel veel mensen van je houden en heel erg verdrietig zijn als jij zelfmoord gaat plegen.  Ik zou een kijkje gaan nemen op de website van 113. Zij kunnen je verder helpen. Ook kan je altijd met de kindertelefoon van 11:00 uur tot 21:00 bellen naar 0800-0432 of chatten

xx Eenmeisje004 

Wat naar, maar besef alsjeblieft dat zelfmoord nooit de juiste oplossing is.

Zelfmoord is zo'n definitieve ‘uitweg’ voor tijdelijk problemen. Hoe donker het nu ook lijkt te zijn, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Je bent echt nog zo ontzettend jong. Je bent 15, bedenk eens wat je allemaal nog kan veranderen. Laat een donkere periode niet je leven afnemen. 

Je bent sterker dan je nu misschien denkt. Jij gaat hier gewoon doorheen komen en dan kan je fucking trots op jezelf zijn. Natuurlijk is dit niet makkelijk. Daarom wil ik je op het hart drukken om met mensen te gaan praten. Het is al een mooi begin dat je verhaal hier op het forum durft te delen. Maar ga alsjeblieft ook praten met professionals. Bel of chat eens (anoniem) met de Kindertelefoon of 113. Zij hebben ervaring en weten hoe ze jou het beste kunnen helpen. Ook is het misschien fijn om dit te delen met je ouders of iemand anders die je echt vertrouwd. Je kunt ook naar een vertrouwenspersoon op school toe stappen.

Ook is het misschien een idee om eens met een (kinder)psycholoog te praten. Ga eens naar de huisarts, doe je verhaal, en vraag om een verwijzing.

Zorg in ieder geval dat je alles geprobeerd hebt voordat je aan zulke gedachten gaat toegeven.

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Pastel

ik ken de gevoelens.

Het zou misschien kunnen dat je suïcidale gevoelens langzaam aan het afbouwen zijn waardoor je nu niet echt de zelfmoord gedachtes hebt maar wel veel nadenkt over zelfmoord. Omdat je vorig jaar ook zwaar werd gepest en er misschien bewust of onbewust nog niet over heen bent en het erg recent was.

Het zou ook kunnen dat de vorm van de suïcide gedachten meer veranderd dan dat die echt weggaat, dat die vorig jaar duidelijker aanwezig was omdat je echt gepest was maar dat die nu ook aanwezig is. Dat kan misschien zo  zijn omdat je wel de gedachte hebt maar in een andere uitvoering. 

pleeg alsjeblieft geen zelfmoord en praat anders met 113 of mensen uit je omgeving of de kindertelefoon.

groetjes Sillie78:black_heart:

 

 

Reageer