Skip to main content

levenswil

• June 5, 2026
  • 1 reactie
  • 6 Bekeken

Ik voel mij de laatste twee jaar zo raar. Ik heb letterlijk geen motivatie om iets te doen en heb steeds meer gedachtes over zelfmoord. Ik denk er de hele tijd aan maar, ik weet dat ik het toch niet ga doen. Ik heb nu het gevoel alsof ik vastzit, ik pleeg geen zelfmoord maar, ik heb ook geen motivatie meer in het leven. Wat moet ik nu doen?

1 reactie

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • June 5, 2026

He lieve ​@Anoniem34 ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Je praat ook over de gedachten aan zelfmoord, maar benoemd dat je dit toch niet gaat doen. Mocht je het fijn vinden dan kan je ook voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon