levensverhaal deel 1

  • 28 July 2020
  • 0 reacties
  • 211 Bekeken

Badge

ik ga mijn levensverhaal vertellen maar eerst ik weet hoe lang dit wordt misschien ga ik het in verschillende delen doen maar dat zie ik later wel. Alvast een trigger warning ik ga praten over zelfmoord gedachtes, zelfbeschadeging en eetstoornissen dus als je gevoelig bent voor die onderwerpen zou ik dit niet lezen. Maar goed nu ga ik echt beginnen.

eind 2006 werd ik geboren en meteen toen was ik al anders want mijn moeder is lesbisch dus ik had een donorvader (ze heeft geen vriendin/vrouw tho). Ook had ik een lekkende hartklep en een vernauwing van een ader die zuurstof rondpompte ofzo ik weet het niet precies. Ik had toen ik 1 was het nog wat virus gekregen en lag drie dagen in het ziekenhuis daarvoor maar voor de rest gebeurde er niet veel. in 2009 werd mijn broertje geboren. Toen ik drie was had ik een operatie waarin mijn neus en keel amandelen werden verwijderd dat was mijn eerste herinnering. Toen ik net vier was gingen we drie weken op vakantie wat heel leuk was en daarna begon ik met de kleuterschool. In het eerste jaar had ik nog geen vrienden en ik weet nog dat twee jongens een keer iets gemeens tegen me zeiden en daarna gingen ze dreigen met dat als ik zou huilen dat ze me gingen bijten. Het tweede schooljaar had ik wel vier vriendinnen. ik was een late leerling dus de vraag was of ik een jaar extra zou kleuteren of niet maar als ik dat niet zou doen zou ik al mijn vriendinnen kwijtraken dus ging ik een jaar extra kleuteren. Daarna gebeurde er niet zoveel behalve dat ik een voorsprong had met lezen. Toen ik acht was kreeg ik te horen dat ik hoogbegaafd was. Omdat ik hoogbegaafd was betekende dat dat ik naar een kamp voor hoogbegaafden mocht wat ik deed want ik hield toen al heel erg van kampen (ik ging sinds mijn zesde ieder jaar op zokakamp) later bleek dat naar dat kamp gaan een heel ander iets veroorzaakte. In groep vijf was ik al heel veel extra werk aan het doen omdat ik snel klaar was met alles maar het was nog steeds simpel dus vroegen ik en mijn moeder of ik een klas over mocht slaan maar dat mocht niet. Ik werd heel ongelukkig op die school en in groep zes wou ik graag naar een andere school maar toen we dat vertelden dat ik al binnen drie weken weg van die school moest zijn (het ging wel goed en lukte binnen drie weken). Mijn nieuwe school was een stuk fijner en ik had op de eerste dag meteen al twee vriendinnen gemaakt. Er was wel wat chaos wat er was een juf die dacht dat ik al in groep zeven zat maar uiteindelijk had ik groep zes overgeslagen en zat ik dus wel in groep zeven. Wij hadden dus drie stamgroepen in de bovenbouw een stamgroep 5,6,7 A een stamgroep 5,6,7 B en een groep acht. Wij hadden geluk en er werd een aparte groep 7 gemaakt. We hadden ook nog een vet leuk klassenuitje naar een pretpark en sinds dat uitje ben ik ook een fan van achtbanen geworden. Dat schooljaar waren mijn vriendinnen trouwens ook aan het praten over jongens en ik weet niet meer of ik het verzonnen had maar ik zij dat een jongen leuk vond van dat kamp voor hoogbegaafden (laten we hem B noemen). Maar goed het jaar werd afgesloten en ik ging op vakantie. Toen ik op vakantie was kwam ik erachter dat je niet altijd blind wordt door gewoon te lang in een felle lamp te kijken en ik werd bang dat ik blind was (ik sliep met een slaapmasker op) en iedere ochtend werd ik wakker bang denkend dat ik blind was geworden. Maar naast dat was de vakantie wel oke. In het begin van groep acht begon ik bij de scouting. In groep acht was ik er ook achter gekomen dat ik fietsen haat en eerst was ik van plan naar een verre middelbare school te gaan maar toen besloot ik naar de dichtstbijzijnde te gaan. Toen ik een keer op kamp was vertelde ik B dat ik hem leuk vond (ik weet niet eens of ik hem wel echt leuk vond) en hij reageerde daar nogal raar op. ik weet ook nog dat ik een keer op school was een aan meisje (laten we haar A noemen) begon me een soortvan de pesten en gewoon allemal lullige dingen tegen me zeggen en mijn vriendinnen tegen me opzetten. Maar later bij gym waren de andere kinderen me aan het troosten en tegen A zeggen dat het echt niet leuk was (niemand mocht haar uberhaupt al). Dat jaar had ook ook nog een scoutingkamp en in de meivakantie ging ik op een superleuke vakantie met mijn oom tante nicht en neef want zijn vriendin zou mee gaan maar het was net uit en ze hadden nog een ticket over dus mocht ik mee. Die zomervakantie ging ik op nawaka met scouting. nawaka is een heel groot kamp voor scouts. Ik ging ook nog op vakantie naar een eiland en dat was het wel. In de eerste week van de eerste werd ik uit de klas gehaald en nu weet ik dat dat de mensen van de flex waren (de flex is een plek op mijn school voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben) en ze vroegen of ik extra begeleiding ironisch genoeg zeiden mijn moeder en ik nee. Op de eerste schooldag vroeg een meisje (laten we haar Y noemen) of ik bij haar en een ander meisje (laten we haar AY noemen) wou zitten bij het eten en zo onstond mijn eerste vriendschap van die school. op de laatste dag van de introductieweek gingen we zwemmen en een meisje ging met mij en Y om (laten we haar AI noemen) en zo onstond mijn tweede vriendschap op die school.  in de tweede week begon ik met mijn brood weggooien en sindsdien gooi ik altijd mijn brood weg. En een tijdje later hadden AI en ik in de pauze een gesprek over hoe lang we zonder eten zouden kunnen en daar begonnen we de domme challenge van niet meer dan twee maaltijden per dag (regels je mag maar maximaal 2 maaltijden per dag eten, een maaltijd eindigt wanneer je vijf minuten niks hebt gegeten, ijs kauwgom en drinken mag je wel zoveel nemen als je wilt, de persoon die als eerste meer dan twee maaltijden per dag neemt moet een kipburger uit de kantine aan de ander geven) deze challenge zou het begin worden van mijn eetstoornis. Een keer bij gym moesten we trouwens teams van twee maken en ik en AI gingen samen maar Y ging met een ander meisje samen (laten we haar AN noemen) en daar ging ze ook mee terug fietsen want we hadden buitengym en daarna ging ze bij haar zitten in plaats van bij mij en AI toen we science hadden. Daarna zijn we steeds minder gaan omgaan en toen stopte onze vriendschap. Maar goed in september had ik weer een kamp voor hoogbegaafden en je hebt zeg maar twee kampen een BO en VO kamp en nu zat ik bij het VO kamp omdat ik daar eindelijk naar toe mocht (ik had ook bij het BO kamp mogen blijven). Alleen B wou niet naar het VO kamp maar hij wou ook niet naar kamp zonder mij en sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord. Dus dit was mijn eerste kamp zonder B in drie jaar tijd. ik was eerst eigenlijk alleen maar netflix aan het kijken met mijn koptelefoon maar daarna ging ik wel met de andere kinderen omgaan, het kamp was toen eigenlijk verdeeld in twee groepen de ene groep waren vier kinderen die allemaal in de eerste of tweede zaten en de andere groep zaten wat oudere kinderen maar omdat ik die andere kinderen raar vond ging ik bij de wat oudere kinderen. uiteindelijk werd ik toch niet echt bevriend met hun maar ik werd wel toegevoegd aan de appgroep. Maar goed weer terug naar school mijn cijfers waren in het begin nog best oke maar begonnen steeds slechter te worden ook blijf ik steeds later op en toen kreeg nog een probleem erbij wat toen ik een keer op de weegschaal ging staan en 42 kilo zag staan schrok ik daarvan dus begon ik steeds minder te eten. maar goed toen was het november en eerst had ik een stom saai schoolfeest daarna had ik weer een kamp dit keer ging ik me aansluiten bij wat andere kinderen en dat kamp ging nog wel het enige rare wat er gebeurde was dat een meisje en G gingen droogneuken met een stoel. we spoelen weer wat door en het is december op 5 december nadat ik ging buitenspelen zei mijn moeder dat ze merkte dat ik dunner begon te worden en dat ik meer moest eten, daar schrok ik van en toen daarna stopte ik ook met het afvallen het laagste wat ik woog was trouwens 36 kilo. maar goed ik schreef straks wel ff deel 2 nu ben ik klaar met deel 1.

Groetjes, Yeetler.

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon 


0 reacties

Geen reactie

Reageer