Verzin? Ik snap je niet zo goed. Als in totaal iets verzinnen of letterlijk je "levens" verhaal vertellen
Ja ik bedoel letterlijk je levensverhaal
0: gewoon een normale vrolijke baby
1: jaahaa ik had al geen luier nodig
2: de kleine stitch leerde lopen en kon al heel snel praten ook was ze verliefd op mick de ridder van een tv programma ze wou daar mee trouwen
3: kreeg bij pakjesavond mick de ridder kasteel was nog nooit zo blij geweest
4: wou het liefste gewoon 3 zijn dan hoefde ik niet naar school, maar stiekem vond ik de kleuterklas wel leuk
5: ik zat in 2-3 en deed altijd mee met groep 3
6: ging eindelijk naar groep 3, en de liefste juf ooit ontmoet
7: corona begon kreeg het in groep 4 te horen
8: wel een leuk jaar op corona na
9: had zelf corona
10: was blij eindelijk een tiener!! corona was grootendeels weg
11: veel te veel meegemaakt ruzie etc
12: ben ik pas net
0. Rustige vrolijke baby die veel beweegt en gek is op spiegeltjes
1. Wil zo graag lopen dat hij zich optrekt aan de tv zodat die omvalt en papa en mama een nieuwe moeten kopen 🤭
2. Een Mickey Mouse knuffel komt in zijn leventje en is onafscheidelijk (zit nog op mijn kamer hihi) . Overal gaat hij mee naartoe. In de kerk een eigen plekje en de lieve dominee en haar vrouw zetten Tartan en Mickey zelfs een keertje in het zonnetje bij een receptie!
3. Hij groeit op op de eco boerderij dus met mama of papa mee op de trekker en zelf dingen plukken en ervan eten is een feest.
4. Groep 1. Spannend maar leuk. Het 'kasteel' is de geliefste plek van Tartan. Als hij niet te vinden is hoeft de juf alleen maar in dat mooie houten bouwwerk te kijken.
5. Vriendjes en vriendinnetjes worden belangrijk. In het 'kasteel' samen spelen en avonturen bedenken. Tartan speelt de ridder die zijn klasgenootjes dapper komt redden. Maar ook andersom want 1 van de meisjes is erg aardig en als zij iets wil vind Tartan dat allemaal prima haha. Hij wil ook al lezen. Wordt bever bij scouting.
6. Lezen is leuk. Een schooljaar dat vlot verloopt. Tartan wil ambulance bestuurder worden. Er vormt zich een groepje beste maatjes van wat jongens en meisjes. Erg leuk. Verjaardag vieren waar Tartan voor het eerst zelf mee "organiseert" (denkt hij xP)
7. Prima leuk jaar. Tartan kiest voor het eerst helemaal zelf zijn nieuwe fiets uit. Ook voor het eerst wil hij een rokje dragen. Begrijpt er niets van dat dat niet mag. De familie aan de andere kant van de zee mag dat ook. Zijn neefje van dezelfde leeftijd zit in Schotland bij de scouting en draagt een kilt daar zoals dat normaal is daar. Dat wil Tartan ook. Hij gaat ook naar de welpen. Daar is hij heel trots op.
8. Van dit jaar blijft mij de bootreis bij naar Newcastle. Op de gote boot ipv een vliegtuig. Heel vet! We gaan naar Schotland dus de kleine Tartan staat erop om in kilt te gaan. Trekt veel bekijks en opmerkingen "look how cute!" Super leuk kamp met de welpen in een logeerhuis.
9. Eerste keer langere tijd handje in handje wandelen met een heel leuk meisje! Bij de scouting tijdens een speurtocht.
10. Corona doemt op. Vreselijke dingen hoor je. Voor Tartan zijn de gevolgen gelukkig beperkt. Er is nog wel wat school en scouting buiten mag nog. Er is ook een winter challenge. Iedereen gaat in korte broek of rok naar school. Wie het het langst volhoudt is de uitdaging.......
11. Meer maatregelen. Veel thuis zijn. Scouting kan buiten nog. Rare tijd. Tartan doet er alles aan om school te kunnen volgen en huiswerk te maken. De vaste vriendengroep werd steeds belangrijker en hechter.
12. Lockdown. Voor Tartan zijn de gevolgen nog niet zo groot maar voor zij ouders wel. Ze laten het zo min mogelijk merken. Gelukkig kan het bedrijf door. Tartan snapt er meer van dan zijn ouders denken. Na een poos gaat school gewoon door. Brugklas. Hij is soms neerslachtig en heeft wat angst. Maar dat is te handelen met oefeningen. Tartan is over de oren verliefd op het meisje dat hij al lang kent. Hoogte-en dieptepunt voor hem is dat hij bij gym in de hoek moet staan, ogen naar de hoek en handjes op de rug. Hij schaamt zich vreselijk, vooral tegenover dat meisje, zijn crush. Gaat daarom op het forum. Daardoor gaat hij met het meisje praten. En wat blijkt: zij vond de straf verdient maar zielig en cute en bekent dat zij ook een crush op hem heeft! De wereld gaat open voor Tartan! Hij gaat nu ook rokjes dragen buiten het erf. Naar het dorp, de winkel, de scouts. Mede dankzij een leidster bij scouting die hem steunt. Niet in rokje naar school, dat blijft te eng. Dat blijft de korte broek.
13. Verkering een geweldig gevoel. Stoer en lief. Ook het jaar van een geweldig zomerkamp en weer een reis naar Schotland. Hij wordt ook assistent patrouille leider onder zijn meisje want die is patrouille leider. Erg leuk! En hij gaat in kilt naar school en geeft een dansles!
14. Hij vliegt over naar de explorers bij scouting. Heel gelukkig met zijn lieve wijze vriendin. School gaat goed. Prima cijfers. Maar dan slaat de psychologie toe. Een psychose. Angstaanvallen. Daardoor depressie. Gelukkig wint hij. Door strenge therapie, oefeningen en veel liefde van ouders, vriendin en vrienden. Als hij bij de scouting weer terug komt is er een echt feestje. Ontroerend.
15. Gaat meestal goed. Zijn meisje is onmetelijk belangrijk voor hem. Haar liefde en wijsheid. Hij voelt zich nederig dat zij er zo voor hem is. School gaat meestal goed. Scouting ook, wat een rijkdom. Toch ook weer wat twijfels en angst en onzekerheid. Rare buien. Straf bij gym Gelukkig is daar zijn meisje om hem te leiden. Geeft hem een uitbrander. Ze vind hem ook haar held. Zij is de ware held voor hem. Hij erkent haar leiderschap. Ze voelt hem perfect aan. Ongekend hoe lief. Tartan zit ook nog altijd op het forum. Dankbaar. Krijgt daar goede adviezen. En oja, die challenge van zijn 10e? Hij houdt nog altijd vol en de Mickey knuffel? Die zit nu even tegen hem aan als hij dit een beetje ontroerd zit te typen.
Super leuk bedacht topic! Hopelijk heb ik het niet te uitgebreid ingevuld 🫣
Groetjes liefs Tartan X
1 ste nou ik ben geboren
2de ik weet er niks meer van
3ste ik weet er niks meer van
4ste ik ging naar een soort kinderdagverblijf en mijn klas heten de vis geen iedee waarom ik dit nog weet
5ste ik ging naar school
6ste nog steeds op school
7ste het zelfde verhaal
8ste ik ging verhuizen
9ste Gedoe jaar
10ste Kwam mijn liefje tegen die eerst een klasgenoot was
11ste Ging naar de middelbare met mijn vriendin
13ste mijn leven weer drama
14ste ik werd veranderd
16ste ik had verkering
16ste nog steeds verkering
en gedoe net als op me 13 de