Skip to main content

Dit is mn eerste topic dus geen kritiek aub

oke dus ik ben een normale marrokaanse jongen die in de 2de zit en ik zit al een jaar met problemen 1: ik ben te aardig bijvoorbeeld, random mensen geven me een billekoek en ik zeg dr niks van omdat ik ze niet wil kwetsen terwijl ik het niet leuk vind dat ze het doen en daarom gaan ze door. Een andere probleem: ik wordt afgewezen en buitengesloten mensen vinden me raar omdat ik met nerds omga en geen straattaal gebruik en zeggen dat ik geen vrienden heb en niks kan en dat doet me pijn alsjeblieft help me ik zit elke nacht heel depressief in bed, alvast bedankt! Stel vragen als je meer wil weten

Dat random mensen aan je zitten moet je echt niet accepteren. Daar iets van zeggen heeft niets te maken met mensen kwetsen, ze moeten gewoon van je afblijven. En die mensen die commentaar hebben op met wie je omgaat moet je negeren. Klinkt misschien makkelijk maar dat is wel de manier. Het lijkt er op dat jij je heel erg druk maakt over wat anderen over je denken. Geloof, dat doet er echt niet toe. Focus je op de mensen waar je wel goed mee omgaat en laat de rest lekker in de stront zakken en negeer ze. Zij zijn het niet waard dat jij depressief op je bed zit. Heel veel sterkte.


Hii,

Ik had een beetje hetzelfde probleem, ik werd gepest maar ik dacht dat als ik iets zei, mensen mij zouden zien als een snitch. Maar ik was ook bang om erover te praten, ik dacht dat niemand me zou snappen. Dus, uiteindelijk bedacht ik: als ik te bang ben om iets te zeggen moet ik wat doen. Ik was uiteindelijk de klas uitgerend. Je kunt ook een anoniem briefje laten met welke klas je in zit en op het bureau leggen van de juf/meester/directuur. Dat is vast het verstandiste.

X Queertje- Hoop dat het helpt!!:)


Reageer