Skip to main content

Hallo lieve iedereen! 

Ik ben een meisje en ik ben 18 jaar (ik gebruik niet mijn echte naam) en ik zit eigenlijk sinds corona of misschien al iets daarvoor heel erg slecht in mijn vel. 

De afgelopen maanden is mijn mentale gezondheid echt bergafwaarts gegaan. Mede door corona maar voor corona was het ook al niet echt goed. Ik vind op dit moment mijn leven niet leuk. ik ben heel erg onzeker over alles. Hoe ik loop, hoe ik praat en voornamelijk over wie ik ben en hoe ik er uit zie. Ik ben dit jaar met een HBO-studie begonnen waarin ik niet de passie kan stoppen hoe ik het zou willen. Ik heb veel stress en angstklachten soms met een oorzaak/reden en soms zonder en ik sluit me hierdoor steeds meer af van de buitenwereld. Lichamelijk heb ik hier ook last van ik heb namelijk constant buikpijn en ik slaap heel slecht door al het piekeren en ben daardoor erg moe. Enge gedachten zoals zelfmoord spoken door mijn hoofd maar ik geef er niet aan toe omdat ik weet dat ik mijn leven beter kan maken (ik heb mezelf wel een paar keer gesneden). Ik wil graag aan mezelf werken en van mezelf leren houden.

Ik wil niet bang zijn om naar school te gaan of om met vriendinnen/vrienden af te spreken. Ik raak mensen kwijt en dat doet pijn. Ik vind het heel erg moeilijk om mezelf te uiten en kan goed de schaam ophouden. Ik twijfel om te stoppen met mijn opleiding omdat het op het moment gewoon niet gaat. Ook maakt dat me juist bang, want wat ga ik dan met mijn leven doen? Ik wilde graag een tussenjaar aan het begin van dit jaar maar door corona kon dat helaas niet en heb ik toch maar een opleiding gekozen.

Ik kan natuurlijk ook gewoon fulltime werken ergens maar de angstklachten die ik heb laten dat niet toe (paniekaanvallen) vandaar dat ik zo in de stress zit. Ik wil ook niet alleen maar thuis zitten zonder doel omdat ik me daar denk ik alleen maar slechter door ga voelen. 

Ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken. Zijn er mensen die in dezelfde positie zitten door corona en/of mentale issues hebben en die tips hebben? 

Heel veel liefs!! 

<3 xx 

Ja, dit is een lastige situatie.

Ik denk dat je is een keer met een dokter of psycholoog moet praten. Die kunnen denk ik jouw probleem professioneel oplossen. Misschien is er ook een soort "schoolarts" bij de plek waar je de opleiding volgt. Die kunnen je denk ik ook goed helpen. Veel succes nog!


Reageer