Skip to main content

Hey ik heb echt hulp nodig. Ik voel me slecht ik ben al sinds dat corona begon ziek en voel me alleen maar slechter. Ik ben facking bang dat ik zelfmoord pleeg. Ik kan zo niet meer door. Heb niemand om mee te praten. HELP ME!! alsjeblieft ik weet niet wat ik moet doen ik wil niet tegen mijn ouders zeggen dat ik dood wil ofzo.. ik ben echt bang en weet het niet meer alles wat ik had is weg en alles is gewoon naar de klote ik ben echt zo bang. Help me alsjeblieft..

Als ik jou was zou ik de kindertelefoon zelf bellen/chatten die kunnen denk ik beter advies geven


Hoii

 

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt en dat je zo bang bent! 

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie. Die kan je iedere dag, 24/7 anoniem bereiken via hun chatfunctie of via het telefoonnummer 0800-0113. Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon bellen of chatten en dat is ook anoniem. Het telefoonnummer van de kindertelefoon is 0800-0432.

 

Je geeft aan dat je niet tegen je ouders wilt vertellen wat er in jouw hoofd rondspookt omdat je bang bent. Dat snap ik wel want dat is best wel eng om dit te vertellen, maar misschien is het toch een goed idee om je ouders in te lichten over hoe je je voelt. Jou ouders geven heel veel om je en willen jou met alle liefde helpen om je weer beter te voelen. Je ouders zijn er echt voor je!

Je kan natuurlijk ook altijd met iemand anders gaan praten zoals een ander familielid, een docent, je mentor, de huisarts of vertrouwenspersoon. 

 

Wat je misschien kan helpen is om af en toe wat leuks te doen en om even afleiding te zoeken tegen je gedachtes en angsten. Je kan bijvoorbeeld af en toe een stuk wandelen en even je hoofd legen in de buitenlucht, muziek luisteren, een tekening maken, schrijven of een boek lezen. Afleiding kan misschien helpen om je eventjes wat beter te voelen en om even te ontsnappen van je bange gedachtes. 

 

Sterkte! Als je meer kwijt wilt of als je meer vragen hebt ben je altijd welkom op het forum! Wij zijn er voor je:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Heel erg bedankt voor de goede tips.. ik ga kijken wat mij helpt me beter te voelen.. maar het lukt me gewoon niet om met iemand er over te praten.. mijn ouders weten dat ik me depressief voel maar niet dat ik aan zelfmoord denk.. dat weet ik zeker omdat ik in het ziekenhuis waar me moeder bij zat de vraag kreeg of ik wel eens aan de dood denk en toen zij me moeder meteen nee daar is ze veel te vrolijk voor.. dus toen ging ik daar maar in mee.. me moeder zou er kapot van zijn en ik ben gewoon heel erg bang.. ik ga kijken hoe ik online het beste kan praten met mensen ookal moet ik dan steeds weer opnieuw het verhaal vertellen van mij.. maar wel bedankt voor de tips <3


Reageer