Skip to main content

leven is doelloos

• January 30, 2026
  • 2 reacties
  • 20 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik weet niet waarom maar de laatste tijd voelt mn leven zo leeg, zo doelloos, ik heb geen zelfmoordgedachtes en wil ook nog niet dood, maar het voelt zo dom om uberhaupt te leven. 

dag in dag uit, beleef je een dag opnieuw doelloos, waarvoor leef je? wat maak het dat je elke dag je bed uit wilt komen?

hoe zorg ik ervoor dat ik me niet zo leeg voel?

2 reacties

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • January 31, 2026

-onnodige quote verwijderd-

Heyheyy,

Jaa ik begrijp je gevoel, alsof er niks nuttig gebeurt in je leven. En je eigenlijk niks hebt om voor te leven, toen ik dat gevoel had, probeerde ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken, afspreken met vriendinnen, hobby's. Ik kom elke dag uit mijn bed, omdat ik van de mensen hou om mij heen, en ook een doel heb in mijn leven, ik wil later namelijk chirurg worden. Het leven is zo mooi, neem het alsjeblieft niet weg van jezelf.

Want het gaat waarschijnlijk echt wel weg :)

• January 31, 2026

hey, ik weet precies hoe dit voelt, dat je eigenlijk niet leeft, maar gewoon bestaat, omdat het moet. Zoals ​@Linax al zegt zijn er vast dingen die je leuk vind, ook al zie je die nu misschien niet! Je kan altijd chatten of bellen met de kindertelefoon! en mocht je ooit toch nog zelfmoord gedachtes krijgen, je kan ook altijd bellen en chatten met 113 zelfmoordpreventie! Succes!