***leven

  • 13 April 2019
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oh ik voel me de laatste weken zo enorm slecht. School gaat slecht, ik heb het gevoel dat ik geen vrienden heb. En de vrienden die ik heb maken me belachelijk om mijn uiterlijk en gedrag, wat me enorm onzeker maakt. Ook instagram en andere sociale media maken me bestwel onzeker.
Ik zou me graag willen snijden of mezelf iets willen aandoen omdat ik gewoon even de mentale pijn wil omzetten in fyzieke pijn dat doet veel minder pijn. Maar ik ben daar veel te laf voor. K kan t wel, maar ik durf gewoon niks. K baal daar echt van. Veel van jullie zullen me graag in leven houden waarschijnlijk, maar ik ben er persoonlijk een beetje klaar mee eigenlijk.

2 reacties

Hoi

Je voelt je erg slecht. School gaat niet vlot, en vervelende opmerkingen van vrienden maken je onzeker. Sociale media doet je onzekerheid toenemen.

Van zelfbeschadiging krijg je vaker dan niet spijt. Ik raad je aan om, wanneer je de drang naar zelfverminking voelt opkomen, er met iemand over te praten. Dat praten kan met iemand in je omgeving, of via internet. Je kan bijvoorbeeld contact opnemen met de KinderTelefoon. Op het forum kan je ook steeds terecht. Ik vind het heel goed dat je hier je gevoelens gedeeld hebt.

Als het niet goed gaat op school, kan het helpen om dat aan te geven. Je kan bijvoorbeeld je mentor inlichten over het feit dat je het niet gemakkelijk hebt. Samen zouden jullie kunnen bekijken wat er gedaan zou kunnen worden aan de dingen waar je mee zit.

Als je je niet goed voelt bij je mentor, mag je gerust een andere leraar benaderen. Een leerlingenbegeleider of de huisarts zou je ook kunnen helpen. Het belangrijkste is dat je je goed voelt bij de persoon die je in vertrouwen neemt. De titel van die persoon is minder van belang.

Groetjes
Kenshin
Hoii,

Ik herken het eerste deel heel goed, school gaat bij mij niet slecht, maar ik heb geen motivatie meer en ik word echt doodongelukkig van school. Omdat ik geen motivatie heb begin ik pas om 22:30 in de avond met leren, waardoor ik elke dag pas om half 12 in bed lig. Vervolgens sta ik 4 uur op om weer te leren. En al die stress levert klote cijfers op. Ik stond er heel goed voor, dus een paar onvoldoendes kunnen, maar goed dat is het schoolprobleem.

Dat gevoel dat je geen vrienden hebt, heb ik ook, mensen zeggen dat ze me aardig vinden maar laten me steeds weer in de steek. En de hele klas ziet mij als meeloper terwijl ik juist zo erg mijn best doe om mezelf te zijn. Ik hebbnooit anders gedaan! En als je steeds maar gezeik aan je kop krijgt ben je dr wel ff klaar mee ja. Ik word ook regelmatig plank genoemt, ook door vrienden. Van mensen dienje niet kennen boeit het mij niet, maar als vrienden je uitschelden is dat inderdaad heel pijnlijk.

Ik snijd mezelf niet, en heb ook niet de neiging om dat te doen, ik bijt mezelf vaak. Dat is ook niet goed, maar minder erg dan snijden denk ik. Niet dat ik dat aanraad hoor! En als ik me zo kut voel eet ik gewoon veel en ga ik wat doen wat ik leuk vind. Ik zou erover praten met iemand die je vertrouwt. Je ouders, broer/zus, mentor, vriend, noem maar op. En anders kun je ook bellen of chatten met de kindertelefoon. Ik wens je veel sterkte en hoop dat alles goed komt!

groetjess

Reageer