Vraag

Leuke dingen doen

  • 15 May 2023
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hee allemaal! Ik word over een maandje 17 en ik heb echt behoefte aan leuke dingen doen! Ik zou graag met vrienden naar een pretpark gaan, een keer een late night slushie halen, naar de bios gaan, gaan kanoën, een dagje shoppen in Antwerpen, naar een concert gaan of wat dan ook! Maar ik heb niemand om dat mee te doen… En ik ben echt bang dat ik dingen mis aangezien rond deze leeftijd je het wel een soort van leuk hoort te hebben. En daarbij wil ik het zelf ook gewoon heel graag leuk hebben. Ik heb wel redelijk wat vrienden maar die hebben zeg maar andere betere vrienden waarmee ze dingen buiten school doen. Zonder mij. En ik voel me daardoor een beetje buitengesloten, maar ik wil mezelf ook niet opdringen en mezelf mee uitnodigen. En al zou ik mee mogen, dan word ik een beetje dat onnodige, onhandig aanhangsel van de rest. Hoe kan ik dit een beetje “oplossen”? want voor m’n gevoel doet iedereen leuke dingen om me heen met elkaar, maar word ik er als enige van buitengesloten. Al zal dit vast allemaal overdreven zijn, zo voelt het wel heel erg… We hebben een redelijk kleine school en ik ken iedereen al. En ik zou ook niet weten wie dit met mij en met wie ik leuke dingen zou willen doen. Want iedereen is gewoon zo anders dan ik, en ik vind het echt lastig om aansluiting te vinden op de rest. En ik ben echt niet heel raar ofzo, maar ik kan het gewoon wat beter vinden met mensen die net wat ouder zijn dan ik. Advies is heel erg welkom! Want als je er middenin zit voelt het alsof ik het niet kan oplossen terwijl er vast iets is waar ik nog niet aan heb gedacht!:) En hebben jullie tips hoe ik wat opener en socialer over kan komen? Ik kan soms namelijk denk ik best een beetje mezelf afsluiten als ik me weer eens een buitenbeentje voel… 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anoniem483829,

 

misschien kun je ook nieuwe vrienden maken buiten school als het op school niet zo lukt.

Ik weet niet of je een bijbaantje hebt, want daar kun je (nieuwe) collega's leren kennen en misschien ook andere mensen die daar komen of werken. Bovendien ben je er ook even uit en verdien je geld…

Ook kun bij een sportclub of een andere club nieuwe mensen leren kennen of misschien doe je liever vrijwilligerswerk waar je nieuwe mensen ontmoet, bijvoorbeeld in een jongerencentrum/buurthuis of bij een festival of een braderie of frietkot ofzo, ook al zou het maar iets zijn voor een weekend ofzo.

Je kunt ook naar plekken gaan waar veel jongeren komen in de hoop dat je daar nieuwe vrienden maakt. Desnoods ga je er naartoe met een broer/zus/nichtje ofzo en als je dan bv. tussen iedereen op het strand zit maak je contact met jongens/meiden om je heen. Kort gesprekje, misschien samen zwemmen. Noem het maar op. Na een paar dagen kun je misschien mensen waar je al eerder mee hebt gesproken wat beter leren kennen en misschien ook wel eens uitnodigen bij je thuis of afspreken met hen om iets leuks te gaan doen.  Vraag of ze wel eens naar de bios gaan en welke films ze leuk vinden.

 

Dit deel van de tekst is verwijderd door De Kindertelefoon ivm forumregel 4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

 

Veel succes en ik wens je alvast een mooie zomervakantie met veel uitstapjes of afspraakjes met je nieuwe vrienden. Oh, ik bedenk net dat je zelf ook in een pretpark of iets wat dichter bij huis is en waar veel jonge mensen komen, kunt gaan werken, zoals een bowling, een bioscoop of zwembad, speelhal, in de horeca, op een terras, nou ja, van die dingen.

Het kan ook helpen om weer terug meer zelfvertrouwen te krijgen als je weet dat andere mensen jou ook leuk vinden van zodra je nieuwe mensen leert kennen die ook op zoek zijn naar leuke mensen om leuke dingen mee te doen.

 

Ik heb er wel een goed gevoel over. Je schrijft best leuk en je lijkt me heel aardig, je luistert goed naar anderen, misschien ben je nu nog een beetje te afwachtend, maar je mag je stem best iets meer laten horen, maar het is ook wel een mooie eigenschap als je anderen de kans geeft om iets te zeggen, maar laat je niet ondersneeuwen. Jij mag er zijn.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @anoniem483829,

 

misschien kun je ook nieuwe vrienden maken buiten school als het op school niet zo lukt.

Ik weet niet of je een bijbaantje hebt, want daar kun je (nieuwe) collega's leren kennen en misschien ook andere mensen die daar komen of werken. Bovendien ben je er ook even uit en verdien je geld…

Ook kun bij een sportclub of een andere club nieuwe mensen leren kennen of misschien doe je liever vrijwilligerswerk waar je nieuwe mensen ontmoet, bijvoorbeeld in een jongerencentrum/buurthuis of bij een festival of een braderie of frietkot ofzo, ook al zou het maar iets zijn voor een weekend ofzo.

Je kunt ook naar plekken gaan waar veel jongeren komen in de hoop dat je daar nieuwe vrienden maakt. Desnoods ga je er naartoe met een broer/zus/nichtje ofzo en als je dan bv. tussen iedereen op het strand zit maak je contact met jongens/meiden om je heen. Kort gesprekje, misschien samen zwemmen. Noem het maar op. Na een paar dagen kun je misschien mensen waar je al eerder mee hebt gesproken wat beter leren kennen en misschien ook wel eens uitnodigen bij je thuis of afspreken met hen om iets leuks te gaan doen.  Vraag of ze wel eens naar de bios gaan en welke films ze leuk vinden.

 

Dit deel van de tekst is verwijderd door De Kindertelefoon ivm forumregel 4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

 

Veel succes en ik wens je alvast een mooie zomervakantie met veel uitstapjes of afspraakjes met je nieuwe vrienden. Oh, ik bedenk net dat je zelf ook in een pretpark of iets wat dichter bij huis is en waar veel jonge mensen komen, kunt gaan werken, zoals een bowling, een bioscoop of zwembad, speelhal, in de horeca, op een terras, nou ja, van die dingen.

Het kan ook helpen om weer terug meer zelfvertrouwen te krijgen als je weet dat andere mensen jou ook leuk vinden van zodra je nieuwe mensen leert kennen die ook op zoek zijn naar leuke mensen om leuke dingen mee te doen.

 

Ik heb er wel een goed gevoel over. Je schrijft best leuk en je lijkt me heel aardig, je luistert goed naar anderen, misschien ben je nu nog een beetje te afwachtend, maar je mag je stem best iets meer laten horen, maar het is ook wel een mooie eigenschap als je anderen de kans geeft om iets te zeggen, maar laat je niet ondersneeuwen. Jij mag er zijn.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Heey heel erg bedankt voor je tips! En dat je me wat zelfvertrouwen geeft:) Hier heb ik echt heel veel aan! Ik ga eens kijken of er iets van een bijbaantje/vrijwilligerswerk of clubje is in de buurt die me aanspreekt! 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anoniem483829,

Heey heel erg bedankt voor je tips!

 

geen dank 😃

 

En dat je me wat zelfvertrouwen geeft:) Hier heb ik echt heel veel aan!

 

mooi, je bent zelf misschien een beetje vergeten hoe leuk je bent door de minder leuke reacties uit jouw omgeving, maar dat wordt wel weer beter hoor. Ik heb er alle vertrouwen in 😉

 

Ik ga eens kijken of er iets van een bijbaantje/vrijwilligerswerk of clubje is in de buurt die me aanspreekt! 

het gaat je vast lukken om iets leuks te vinden. Ga er ‘open’ in. Je klinkt al enthousiast, ik zou jou wel aannemen als ik de baas was en jij kwam mij  vragen of ik jouw 'hulp’ kon gebruiken

Geniet van het leven...kijk niet alleen om je heen, maar zie ook de mooie dingen om je heen….de zon die schijnt...de vogels die rondvliegen….kinderen die spelen in het park….pik die energie op en het leven wordt ineens veel mooier

Ga op je rug liggen en kijk naar de wolken terwijl je luistert naar muziek van Spinvis bijvoorbeeld.

Droom weg bij Spinvis met zijn aparte teksten en hopelijk komen er leuke herinneringen boven drijven:

https://www.youtube.com/watch?v=CiQvxc_2y7o

Spinvis  - Aan de oevers van de tijd

lyrics: https://genius.com/Spinvis-aan-de-oevers-van-de-tijd-lyrics

zoals dit stukje:

Kijk
Iemand zwaait en roept
En blauw staat je zo goed
Er gaat een telefoon
Je boek ligt in de tuin
't is zo te zien nog vroeg
Misschien een uur of twee

En daar
Daar bij de auto staan
Josefien en mike
Haar bruine citroën
Je doet iets met je haar
We gaan zo te zien nog weg
Misschien al zometeen

 

Geweldig toch, om bij weg te dromen…..vul het in met eigen herinneringen 

 

of luister naar:

https://www.youtube.com/watch?v=5i0duYakqLY

Spinvis - Bagagedrager

lyrics: https://songteksten.net/lyric/2103/31894/spinvis/bagagedrager.html

zoals dit stukje:

Je droomt wel vaker van een feest
maar hier ben je nog nooit geweest
Iedereen kijkt naar voetbal en een vent zeurt aan je kop.
Wat wil die man in hemelsnaam?
Hoe kom je hier hoe kom je hier vandaan
En als je weg komt waarheen wou je dan wel gaan
Hij praat maar door maar jij dwaalt af
dus je weet niet wie de wedstrijd wint
Als je luistert naar de wolken als je luistert naar de wind
Je agenda en je zonnebril wat doen die hier
nou maar je ligt weer in je eigen bed in je eigen land
en op eens staat alles stil

 

of 

https://www.youtube.com/watch?v=9C4UbGbQYyc

Spinvis - Kom terug

lyrics: https://genius.com/Spinvis-kom-terug-lyrics

 

Misschien is het niet jouw smaak, maar muziek kan je weg doen dromen...

 

 

Verder kwam ik nog een ander topic tegen waar misschien ook nog tips voor je te vinden zijn:

 

 

Pluk de dag 🙃

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @anoniem483829,

Heey heel erg bedankt voor je tips!

 

geen dank 😃

 

En dat je me wat zelfvertrouwen geeft:) Hier heb ik echt heel veel aan!

 

mooi, je bent zelf misschien een beetje vergeten hoe leuk je bent door de minder leuke reacties uit jouw omgeving, maar dat wordt wel weer beter hoor. Ik heb er alle vertrouwen in 😉

 

Ik ga eens kijken of er iets van een bijbaantje/vrijwilligerswerk of clubje is in de buurt die me aanspreekt! 

het gaat je vast lukken om iets leuks te vinden. Ga er ‘open’ in. Je klinkt al enthousiast, ik zou jou wel aannemen als ik de baas was en jij kwam mij  vragen of ik jouw 'hulp’ kon gebruiken

Geniet van het leven...kijk niet alleen om je heen, maar zie ook de mooie dingen om je heen….de zon die schijnt...de vogels die rondvliegen….kinderen die spelen in het park….pik die energie op en het leven wordt ineens veel mooier

Ga op je rug liggen en kijk naar de wolken terwijl je luistert naar muziek van Spinvis bijvoorbeeld.

Droom weg bij Spinvis met zijn aparte teksten en hopelijk komen er leuke herinneringen boven drijven:

https://www.youtube.com/watch?v=CiQvxc_2y7o

Spinvis  - Aan de oevers van de tijd

lyrics: https://genius.com/Spinvis-aan-de-oevers-van-de-tijd-lyrics

zoals dit stukje:

Kijk
Iemand zwaait en roept
En blauw staat je zo goed
Er gaat een telefoon
Je boek ligt in de tuin
't is zo te zien nog vroeg
Misschien een uur of twee

En daar
Daar bij de auto staan
Josefien en mike
Haar bruine citroën
Je doet iets met je haar
We gaan zo te zien nog weg
Misschien al zometeen

 

Geweldig toch, om bij weg te dromen…..vul het in met eigen herinneringen 

 

of luister naar:

https://www.youtube.com/watch?v=5i0duYakqLY

Spinvis - Bagagedrager

lyrics: https://songteksten.net/lyric/2103/31894/spinvis/bagagedrager.html

zoals dit stukje:

Je droomt wel vaker van een feest
maar hier ben je nog nooit geweest
Iedereen kijkt naar voetbal en een vent zeurt aan je kop.
Wat wil die man in hemelsnaam?
Hoe kom je hier hoe kom je hier vandaan
En als je weg komt waarheen wou je dan wel gaan
Hij praat maar door maar jij dwaalt af
dus je weet niet wie de wedstrijd wint
Als je luistert naar de wolken als je luistert naar de wind
Je agenda en je zonnebril wat doen die hier
nou maar je ligt weer in je eigen bed in je eigen land
en op eens staat alles stil

 

of 

https://www.youtube.com/watch?v=9C4UbGbQYyc

Spinvis - Kom terug

lyrics: https://genius.com/Spinvis-kom-terug-lyrics

 

Misschien is het niet jouw smaak, maar muziek kan je weg doen dromen...

 

 

Verder kwam ik nog een ander topic tegen waar misschien ook nog tips voor je te vinden zijn:

 

 

Pluk de dag 🙃

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Dankjewell! Ik heb een sollicitatie formulier ingevuld en ben daar net voor gebeld! Ik had hem even gemist maar ik ga zo terugbellen. Ik vind het wel spannend hoor!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anoniem483829,

 

oh, lekker bezig met je sollicitatieformulier. Wat is het (hoeft niet in detail, maar ongeveer)?

Ik hoop dat er iets uit komt…..

Tuurlijk is het ook een beetje spannend, maar vooral leuk dat je gesolliciteerd hebt.

Succes.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Reageer