Vraag

leren loslaten

  • 19 July 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een meisje van 17 en ik ben echt een controle freak. 
Dat wist ik al langer van mezelf maar ik begin nu op het punt te komen dat ik er mensen zelfs mee kwijt raak. Ik heb namelijk het gevoel dat ik controle moet hebben over de mensen die dichtbij me staan en over mijn planning. Dus je kan al raden dat als goede vrienden onverwachts langs komen dat mijn hoofd volledig op hol gaat slaan. 
ik begin dan boos te worden en soms te commanderen, of ik ben juist stil en sluit me eigenlijk van de wereld af. Heel gezellig gezelschap natuurlijk👎
Mijn vrienden hebben mijn gedrag een lange tijd gepikt maar nu willen de meeste niks meer van me te maken hebben. En omdat ze me verlaten besef ik nu ook dat alles uit de hand is gelopen. 
Ik begin depressief te worden omdat ik niet weet hoe ik kan los laten om mijn vrienden terug te krijgen. Zelf zou ik ook graag willen los laten om de gedachtes uit me hoofd te krijgen, want daar wordt ik elke dag gek van. 
 

Ik heb al een beetje op het internet zitten zoeken maar ik word er niet wijzer op, heeft iemand misschien tips? Bijv zou ik een therapeut moeten bezoeken, ook omdat ik depressief wordt. 

Alvast bedankt voor de antwoorden. 


2 reacties

Badge

Er bestaan bepaalde trainingen om te zorgen dat je de dwang van controle leert los te laten. Dus een aanrader is zeker om een coach of trainer op te zoeken die jou daarbij kan helpen! En het is inderdaad ook wel een goed idee om naar een therapeut of psycholoog te gaan! Die zouden jou ook daarbij kunnen helpen. En hun kunnen er ook voor zorgen dat je uit de depressie komt. Ik ben ook een aantal jaren depressief geweest dus ik weet hoe het voelt. Voor mij heeft praten met een psycholoog erg geholpen!

Heel erg bedankt! Zelf ben ik erg een prater over mijn problemen dus ik dacht dat het misschien zou helpen om met een expert erover te praten. 
Erg bedankt voor je advies. 

Reageer