Hoi!
Ik ben nu al 4 jaar depressief. Niemand (vrienden, leraren, ouders) weet erover. Ik weet het erg goed te verbergen, maar de laatste tijd is het weer wat lastiger
Nu heb ik op dit moment echter een mentor waarmee ik een connectie voel. Ik twijfel veel, maar heb besloten haar mogelijk in vertrouwen te nemen, gewoon voor een luisterend oor.
Ik ben echter niet van plan om verrast te worden met consuquenties van deze actie.
Nu is dus mijn vraag: wat is ze waarschijnlijk verplicht te melden? Het verschild vast per school, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik wil absoluut niet dat ze het door zou vertellen (anoniem (zonder mijn naam) mag van mij wel). Ik heb het al vier jaar overleefd, en dat zal ik ook wel blijven doen. Ik heb het gered zonder hulp. Bovendien zou de gezondheid van een van mijn ouders mogelijk in gevaar komen vanwege stress als ze het weten.
En mag ik mijn mentor hier wel mee opzadelen? Ze is immers maar een mentor. Ik heb zelf ook een depressieve vriendin, en dat zorgt soms voor best veel zorgen.
Extra info: Ik denk niet veel aan zelfdoding, ben in ieder geval niet van plan zelfmoord te plegen. Ik doe mezelf niet pijn op een manier die blijvende schade veroorzaakt. Er zou dus geen acute reden voor haar zijn om het te melden.
Ik ben 16 jaar oud.
Ik heb lang gezocht op het Internet voor ik heb besloten hier de vraag te stellen. Ik hoop dat jullie een antwoord of ervaringen kunnen delen (ook als het negatief is graag). Wees alsjeblieft eerlijk!
Ps: sorry voor het lange bericht!