Leraar vertellen over snijden

  • 7 November 2017
  • 26 reacties
  • 1557 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai,

Ik snij mezelf en ik weet dat het niet goed is, maar ik heb het nog aan niemand vertelt.
Ik denk misschien zelfs dat ik depressief ben, maar dat weet ik niet zeker dus laat dat maar even voor zoals het is.
Ik wil het wel aan mijn ouders vertellen, maar ik heb een soort ruzie met ze over mijn slechte
cijfers op school (wat is ontstaan doordat ik me zo verdrietig en schuldig en alles voel de laatste tijd en alle redenen waarom ik me dat voel).
Ik wil het daarom graag aan een leraar vertellen, ik ken hem sinds dit schooljaar, maar op één of andere manier
voel ik een soort vertrouwensband ofzo.
Maar hoe kan ik erover beginnen?
Ik durf het in iedergeval niet te vertellen zo recht in zijn gezicht van: ik moet iets vertellen.
Misschien iets via de mail ofzo?
Ik heb echt geen idee..

Van mij.

26 reacties

Hoi !
Lastige (maar herkenbare) situatie ! Ik wilde het heel erg graag aan een lerares op school vertellen maar durfde niet . Nadat ik zo'n 4 lessen op het punt stond het te zeggen maar het toch niet durfde begon ik bijna te huilen ... tja toen zag ze dit en moest ik het wel vertellen . Niet de ideale manier , maar het werkt wel .
Je kan het beste een mail sturen dat je iets met hem wil bespreken dat niet over school gaat , maar nog niet wat . Met een beetje geluk kunnen jullie een moment vinden om dat te doen en dan is het al een heel stuk makkelijker .
Succes ermee !
Groetjes , Lot
Ik vind het een hele goede stap die ke wil setten om te praten precies zoals je zegt gewokn via mail en begin gewoon van hee ik wil wat vertellen en zit er erg mee en wil je niet direct me ouders bellen en wil je praten met mij erover want ik zot er egt mee
Gr lian
Bedankt! Ik hoop dat ik er snel genoeg moed voor heb opgebouwd, want over het algemeen duurt het bij mij niet heel lang voordat ik iets aan iemand vertel waar ik heel erg mee zit 🙂 Echt fijn om ook iemand ander z'n verhaal te horen, dat helpt me echt! 😃
Jij ook bedankt! Ook goeie dat ik er inderdaad bij kan zeggen of hij niet gelijk mijn ouders wil bellen 😳
Hoi!

Goed dat je het aan iemand gaat vertellen. Via mail lijkt me een goed idee. Je kunt in die mail schrijven wat je allemaal voelt en hoe het met je gaat, en dat je daarover met hem wilt praten. Wat ik zo handig vind aan een mail is dat je kunt nadenken over je woorden. De persoon die de mail leest, die leraar dus, kan dat ook, en op die manier kunnen jullie een afspraak maken om erover te praten, en weten jullie al allebei waarover het gaat. Dat maakt het in mijn ogen iets minder eng het gesprek te starten.

Als die leraar dat weet, kan hij aan je ouders uitleggen waarom je cijfers de laatste tijd een beetje gezakt zijn. Zo zijn je ouders minder boos, want ruzies zijn helemaal niet bevorderlijk voor je geestelijke gezondheid.

Groetjes
x
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-


Haii,

Ja dat is precies waarom het mij makkelijk leek om een mailtje te sturen inderdaad, je kan eigenlijk niks verkeerd zeggen, want je kan er zo lang over nadenken en zo vaak opnieuw lezen als je wil. Echt fijn dat zoveel mensen kunnen helpen! Heel erg bedankt! 🙂
'Beste .......,

Ik zit ergens heel erg mee.
Ik snij mezelf, en ik durf het aan niemand te vertellen.
Ik vind het zelf helemaal niet leuk dat ik het doe, maar door allemaal problemen ben ik de laatste tijd heel somber en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Kunnen we alsjeblieft een keer na school of wanneer je tijd hebt erover praten?

Groetjes Revi.'

Haii,

Zal zoiets een beetje goed zijn?
Ik wil het niet te uitgebreid doen namelijk.
heyhey,

Wat je ook kunt doen is als je het echt heel erg moeilijk vindt is een briefje schrijven en daarop zetten dat je jezelf snijdt.
Die kun je dan aan je leraar geven. En idd is het handig dat je erbij zet dat hij je ouders niet belt. Maar weet wel dat ze eigenlijk wel wettelijk verplicht zijn om het te zeggen omdat je nog minderjarig bent. En ooit zullen ze erachter komen. Dus het beste wat je kunt doen is het ze zelf vertellen want dan is de schrik minder erg dan dat iemand anders tegen je ouders gaat zeggen dat je jezelf snijdt. Dus het kan zijn dat hij toch je ouders gaat inlichten.. Maar als je dit echt niet wilt dan zou ik dit duidelijk aangeven..
Wel goed van je dat je het toch aan iemand wilt vertellen!!
Ik snij mezelf ook en helaas heeft een klasgenoot dit gemeld aan mijn coach.. Dus dat is helemaal fout gegaan. Maar ik krijg nu ook goeie hulp 🙂

Succes!! Je kan t!!

X

KpopLover
Wat me net te binnen schiet is dat je het ook samen met je leraar aan je ouders gaat vertellen. Dit kan een stuk makkelijker zijn dan als je het alleen moet doen.
Hey,
herkenbare situatie helaas maar mijn ervaring is om naar een leraar te gaan die jij 100% vertrouwt. Of als je dit makkelijker vindt een mailtje naar die docent te sturen. Hierna kan je altijd eens afspreken met die docent om samen eens te praten en dan kan je samen met je docent misschien als je durft naar je ouders gaan aangezien een leraar verplicht is om de ouders in te lichten als je minder jarig bent. je kan natuurlijk wel in je mail zeggen dat je dit liever eerst met hem/haar bespreekt zodat je docent niet gelijk naar je ouders gaat. Mijn tip is in ieder geval vertel het wel aan je ouders. Dan is de reactie meestal minder erg. Ik heb dit helaas niet gedaan en mijn moeder is er op een gegeven moment achtergekomen en toen van de schrik heel boos geworden. we hebben hier nog veel ruzie over gehad waardoor het alleen maar slechter ging. dus probeer het echt zelf te zeggen en laat het ze niet zelf ontdekken want dat loopt meestal uit op ruzie. Ik vind het heel knap van je dat je het iemand wilt vertellen en doe dit ook vooral. het zal i het begin heel lastig zijn maar geloof me later zal je blij zijn dat je het hebt gedaan. O e nog een tip. Schaam je alsjeblieft niet. je hoeft natuurlijk niet uitbundig hierover te praten dat zou ik zelf in ieder geval niet doen maar schaam je niet want zoals je al aan deze reacties ziet je bent echt niet de enige. het voel misschien soms zo maar je bent niet allen ;)
veel succes
xxxx mij
'Beste .....,

Ik zit ergens heel erg mee.
Ik snij mezelf, en ik durf het aan niemand te vertellen.
Ik vind het zelf helemaal niet leuk dat ik het doe, maar door allemaal problemen ben ik de laatste tijd heel somber en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Kunnen we alsjeblieft een keer na school of wanneer je tijd hebt erover praten?
En wil je alsjeblieft mijn ouders niet inlichten? Ik wil graag eerst gewoon met iemand erover praten en het daarna zelf vertellen.

Groetjes Revi.'

Haii,
Zou zoiets beter zijn??
Hoi !
Ja , ik denk dat dat een perfecte mail is , veel succes ermee !
Groetjes , Lot
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-


Haii,

Fijn dat je hem goed vindt, ik had hem nog wel ietsjes aangepast aangezien ik dacht, ja dat moet er ook nog bij ofzo iets.
Inmiddels heb ik het mailtje ongeveer een uurtje geleden verstuurt, ik laat nog wel weten over de reactie.

Groetjes.
Haii,

Voor de mensen die het interesseert:
Hij heeft inmiddels iets teruggestuurd, maar ik durf echt niet te kijken...
Help help help!
Ik durf gewoon niet te kijken
Ik denk dat ik het zo wel doe, maar wat als hij me gek vindt?
Wat als hij opeens op een hele rare manier naar me op kijkt? Ik vind hem zo aardig...

Groetjes.
Hoiii
Ik heb hetzelfde probleem maar ik ken hem ook nog maar en jaar ik heb niet echt een vertrouwensband met hem maar wel het gevoel dat hij mij kan helpen maar hoe moet ik met zoiete beginnen ik wil wel een mail sturen maar hoe begin je de mail en wat zet je erin?
Ik ben bang dat de leraar denkt waarom wil ze dit met mij bespreken of waarom wil ze dit vertellen

Reageer