Skip to main content
Vraag

Leerkracht vertellen over sh en zelfmoordgedachten

  • 26 June 2024
  • 9 reacties
  • 95 Bekeken

Heeey

Ik weet gwn niet meer wat ik nog kan doen…

Ik moet morgen nog 2 uurtjes naar school voor een schoolfestival en ik wil mijn leerkracht mss wel vertellen over mijn sh en zelfmoordgedachten maar weet echt niet hoe. Ik zie haar ook maar 2 seconden gwn omdat je moet laten weten dat je haar bent, maar het is mijn laatste kans om iets te vertellen. Ik weet gwn echt totaal niet hoe en ze ziet mijn ouders die avond nog en die mogen dat niet weten. Wat moet ik doen?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Misschien kun je haar een brief geven? Waarin je vast iets uitlegt. Of waarin je vraagt of je een keer met haar mag praten is misschien een nog beter. Zodat zij het weet en ook dat ze zich dan niet te veel zorgen maakt. Als je haar dat geeft zal ze vast wel bij je komen en kun je wat afspreken of meteen er over praten. Ik hoop dat dit een idee is voor je. Liefs, Tover xxx

Reputatie 4
Badge +1

Heyy ik heb geen ervaring met sh maar zelfmoord gedachten heb ik gehad en je moet t gwn tegen je ouders zeggen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Girlll ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat goed dat je hierover wilt praten met iemand!

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 6
Badge +1

Hoii

Ik sluit me aan bij @Tover01 . Je hoeft het sowieso niet allemaal in 1x te zeggen. Maar wel super god van je dat je overweegt om het te vertellen tegen je leerkracht! 

Ik hoop dat het werkt!

Veel liefs en sterkte van StillWaitingForYou!

doeii

Reputatie 4
Badge +1

Het is niet gelukt om het te vertellen dus ik weet niet wat nu te doen...

Reputatie 7
Badge +14

Heb je geen mailadres van haar ? Kun je haar niet op een andere manier bereiken? Briefje in haar postvak desnoods ? Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge +1

Ik kan haar opzich wel bereiken, maar ik weet niet wat ik dan zou sturen en ik wil haar ook niet lastigvallen tijdens haar vakantie.

Reputatie 4
Badge

Hey girll,

K ben benieuwd hoe het nu met je is,  heb je het gezegd? of haar gemaild?

Ik hoop dat het goed met je gaat<3

 

Groetjes evrythingisok

byee

Reputatie 4
Badge +1

@everythingisok heey

Het gaat nu nog altijd niet zo goed…

Ik heb niks durven zeggen of sturen. Ik ben nu op sportstage en voel mij niet heel goed maar ze denken hier dat het over fysiek gaat.

Xx

Reageer