Vraag

leeg gevoel?

  • 28 December 2021
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii, 

Ik ben een meisje van 16. Ik voel me wat appart. Ik weet niet wat het is maar soms voel ik me alleen of leeg, dan wil ik gewoon huilen of helemaal niks. Ik kan een dag heel gezellig met vriendinnen zijn en dan in de avond me helemaal leeg voelen en eenzaam zijn. 

Zo was ik gisteren de hele dag met mn beste vriendin en hebben we super veel lol gehad, het was echt een top dag, maar nu voel ik me helemaal leeg/eenzaam en heb ik helemaal geen zin om iets te doen. ik weet het gewoon niet hoe ik dit het beste kan beschrijven.

Herkenen mensen dit probleem? En wat kan het zijn?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb dat ook, dan ga ik naar school en ben ik heel blij enzo en 's avonds log ik in mijn bed en kan ik alleen aan slechte dingen van mij denken en dan zit ik de hele avond te huilen. Ik weet niet of je daar iets aan kan doen.

Hey!

 

ik herken wat je bedoelt. Ik heb er zelf al binnen 2 jaar hulp voor maar het veranderd bij mij ook niet

Badge

Hoii, ik herken dit echt heel erg. Een oorzaak kan zijn dat je ‘s avonds niks te doen hebt en alleen bent met je gedachten. Dat is bij mij het voornaamste probleem, want dan ga ik negatief over mezelf denken, en voel ik me dus ook eenzaam. Ik weet natuurlijk niet of dit ook zo is bij jou, maar mocht dit het wel zijn, dan is mijn tip om elke dag ‘s avonds 3 positieve dingen op te schrijven (in een schriftje of in notities). Hierdoor dwing je jezelf een beetje om positief te denken. Ik doe dit nu zo ongeveer sinds juni, en  voor mij heeft het wel geholpen. Ik ben er niet helemaal vanaf, maar het is zeker een stap in de goede richting. Als 3 dingen makkelijk lukken kun je ook meer dingen opschrijven, bijv. 5. Hoop dat dit je helpt. 

Succes, je bent een topper en je staat er niet alleen voor.

 

(deel van de tekst verwijderd door de Kindertelefoon wegens overtreding regel 7).

Reageer