Vraag

leeg en eenzaam

  • 5 December 2022
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Badge

hoi hoi

ik ben een meisje van 13 jaar en ik zit in havo 2,

ik heb eig geen vrienden in de klas en 1 vriendin buiten school maar ik heb het vermoeden dat ze me ook niet mag dus drm voel ik me super eenzaam

mijn ouders zijn super lief maar ik heb gewoon meer mensen in mijn leven nodig, ik heb de laastte tijd nergens motivatie meer voor en vroeger was ik heel perfectionistisch maar nu boeit niks mij eig meer.  s'ochtends trek ik maar iets uit de kast en t boeit me ook ni hoe ik eruit zie en elke keer als ik op school aankom kijk ik naar andere en sta ik op het punt om in tranen uit te barsten

ik ben ook heel chagi tegen alles en iedereen waar ik me best schuldig door voel

ik weet dat jullie hier vrij weinig mee kunnen maar ik hoop toch dat jullie wat tips hebben

liefs

'Luna'


4 reacties

Hoi Luna,

Wat vervelend dat je je zo verdrietig voelt. Ik snap je gevoel! Ik denk dat je eerst goed voor jezelf moet gaan zorgen. Ga iets doen wat je leuk vindt, en draag kleding waarin jij je fijn voelt. 
 

Misschien kan je wel iemand uit je klas vragen om een keer af te spreken na school? Of kan je een sport of hobby zoeken. Vrienden maken is lastig, maar ik hoop dat je iemand vindt. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey @Lunaa 
Heeft je school een plein? Je zou daar namelijk heen gaan, en kijken naar mensen die bezig zijn met iet dat je interessant vind, (bijvoorbeeld gamen). Dus je loopt naar die persoon toe en vraagt aan hem/haar toe en zegt ‘hey, speel jij ook deze game? Wat is je aantal wins/highscore. Zo kun je een gesprek beginnen. Dan kun je bijvoorbeeld in de volgende pauze afspreken, en zo een vriendschap opbouwen. 
Tenminste, zo doe ik het   
groet @Socrates 

Reputatie 1
Badge +1

Ik herken je probleem, ik ben 16 en heb ook maar weinig vrienden, ik zou heel graag een vriendin willen zodat ik iemand in het leven heb die mij wat vrolijker kan maken.

 

Ik kan misschien als tip geven: ga op zoek naar iemand en bouw daar een goede band mee op.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben even oud als jij en toen ik in de eerste kwam had ik een beetje hetzelfde. Op school had ik geen vrienden en met mijn oude vriendje van de basisschool had ik het uitgemaakt en hij was toen heel boos op mij. Mijn beste vriendin was ook vooral met haarzelf bezig. 

Ik durfde nooit bij jongens gaan zitten omdat iedereen dan dacht dat ik verliefd op ze was enzo. 

Uiteindelijk heb ik dat toch gedaan. Met één jongen ben ik goede vrienden geworden en nu heb ik de beste vriendengroep ooit❤️

Misschien kun je een gesprek aanknopen met iemand die makkelijk bereikbaar is. (Bijvoorbeeld een ander buitenbeentje)

Vaak blijken veel mensen heel aardig te zijn. Misschien zag je dat op het eerste gezicht niet.

Denk vooral: je hebt niks te verliezen!

Veel succes❤️

Reageer