Vraag

Laten merken dat je wil praten

  • 4 January 2019
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
Ik ben niet altijd even vrolijk en daarom probeer ik op een manier te laten merken dat ik niet helemaal vrolijk ben. Hebben jullie tips om wat beter te laten merken dat ik ergens mee zit?
Ik durf het namelijk niet zo goed te zeggen.
Ik zie deze persoon niet altijd, maar vooral op het werk.

Groetjes.

5 reacties

Hey,

niemand is altijd vrolijk, dus je moet niet verwachten dat jij dat wel altijd zal zijn. Maar het is wel vervelend voor je.

Uit je bericht merk ik dat er 1 specifieke persoon is waar je mee wilt praten, klopt dat?

Als je iemand iets wilt vertellen maar weet niet hoe je op dat moment uit je woorden kan komen of zo iets, kun je het altijd opschrijven en laten lezen. Dan weet hij/zij meteen wat je bedoelt en hier kan je dan vooraf rustig over nadenken.

Zelf weet ik ook nooit waar ik moet beginnen, ik begin dan gewoon met praten en de rest komt vanzelf wel. Als je eenmaal de eerste paar zinnen gehad hebt gaat het daarna heel makkelijk. Je begin hoeft niet moeilijk te zijn, kan juist heel simpel zoals: "Kunnen wij even praten" of "Ik moet je iets vertellen".

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


Succes!
Hoi,
Het klopt inderdaad dat ik met een iemand wil praten. Het is echter zo dat het niet zo 'simpel' is als bij een leraar of iets dergelijks. We hebben namelijk meer een vrienden connectie, aangezien we samen werken. We zijn naast werk eigenlijk nooit aan het praten. Daarom krijg ik het idee dat ik het niet zo simpel kan vragen. Dan denkt hij waarschijnlijk waarom ik hem uitkies. Hij is verder geen leidinggevende ofzo.

Het liefst zeg/schrijf ik het daarom ook niet direct. Ik durf het niet, en daarom vraag ik me af of er een manier is om hem te laten vragen of het wel okay is.

Groetjes Yeshamonk
Hey!

Wat jammer dat je je soms niet zo goed voelt.

Zo te horen is dit persoon slechts een kennis, dus dan kan ik me inderdaad voorstellen dat het nogal awkward kan zijn om een gesprek met dat persoon aan te knopen.

Is er misschien een mogelijkheid dat je aan zijn nummer kunt komen? Dan zou het misschien wat makkelijker voor je zijn om hem aan te spreken.

Je zou kunnen beginnen met hem te vertellen dat je met een soort probleem zit en dat je je afvraagt of hij je misschien zou kunnen helpen.

Hopelijk was dat hulpvol.

Groetjes, Anoniempje
Het liefst zeg/schrijf ik het daarom ook niet direct. Ik durf het niet, en daarom vraag ik me af of er een manier is om hem te laten vragen of het wel okay is


Natuurlijk is er een manier om hem dat te vragen. Ga naar hem toe aan vraag het of stuur hem een appje met de vraag. Ik weet dat het moeilijk kan zijn, maar wanneer je het gedaan hebt is het een opluchting.


Dan denkt hij waarschijnlijk waarom ik hem uitkies


Waarom heb je hem uitgekozen? En niet een vriend(in), familielid, mentor of iemand anders. Dit kan je hem er ook gewoon bij vertellen.
Hey,

Het gaat eigenlijk niet zo goed met je en dat wil je anderen laten merken, zodat zij een gesprek met je vallen.

Veel mensen vragen uit beleefdheid "hoe gaat het?" en verwachten dan eigenlijk een "goed, met jou?" terug. Begin eens met te zeggen dat het niet goed gaat. Veel mensen vragen dan wel door.

Ik weet niet of je nu je best doet om te verhullen dat het slechter met je gaat. Als je dat doet, stop hier dan mee. Je kan dat soort dingen niet ruiken helaas.

Jij kan trouwens ook vragen hoe het met iemand gaat en als diegene het dan terug vraagt, kun je zeggen dat het slecht gaat.

Je zou ook bv iemand op school kunnen benaderen door diegene een mail te sturen. Dat is dan ook een stuk indirecter en dan pakt die leraar / mentor / vertrouwenspersoon dat waarschijnlijk wel op.

Ik denk dat dat 'm wel zo'n beetje is.

Gr. Pin

Reageer