Skip to main content

Hallo, ik ben Tim en ik ben 17 jaar oud. Mijn leven op dit moment voelt echt niet best, dit komt doordat ik mij elke dag zeer eenzaam voel. Ik zit nu met een nieuwe klas op mijn school en voel mezelf heel erg buiten de groep vallen, ik zie dan iedereen praten enzo en ik zit dan ergens alleen in een hoekje aan een tafel. Ik voel me er heel erg onzeker door, want ik wil erbij horen maar iets in mij kan het niet. 
 

ik heb al best aardig een lange tijd last van deze eenzaamheid en het feit dat ik geen vrienden heb, maar het lukt mij totaal niet om er verandering in te brengen. Ik blijf altijd maar zo gesloten en voel me daardoor echt heel rot. Daarbij komend weet ik ook echt of de opleiding die ik nu (junior accountmanager) wel echt de opleiding is die ik wil doen, het voelt alsof ik het niet bij mij past maar het probleem is dat ik dus ook echt niet weet wat ik anders wil doen. Ik heb mijn leven op dit moment totaal niet op orde, terwijl ik graag wil dat alles gaat zoals het het beste voor mij is alsin gewoon tevreden zijn met mijn leven en hoe het gaat. En ik heb op dit moment ook geen werk, en ik wil wel graag gaan werken. Mijn vader wil dat ik bij hem in woonplaats ga werken terwijl ik bij mijn moeder die in een andere stad woont iets had gevonden. Mijn vader vind dat lastig want hij wil mij ook vaak genoeg zien, en mij niet kwijtraken. Ik wil mij dus echt niet kwetsen met mijn keuzes maar zo voelt het op dit moment wel.  Ik weet niet hoe ik mijn vader tevreden houd en ook gewoon werk kan hebben. Ik wil mijn moeder ook weer genoeg zien, na jaren lang haar amper of niet te zien. Ik wil dus de ene week bij mijn moeder en de andere bij mijn vader, maar dat word dus heel lastig met werk.

 

Is er iemand die mij ook maar een beetje kan helpen?

 

met vriendelijke groet,

 

Tim 

Hey @Timmm,

Het gaat niet goed met jou Tim, en dat vind ik niet leuk om te lezen. Ik denk dat jij een zachte/ lieve jongen bent, iemand om van te houden.

Je bent dit jaar begonnen op een mbo/hbo, nieuwe school, nieuwe klas. Je voelt geen connectie met je medeleerlingen. Was dit op de middelbare school ook zo?  Zijn er wel een paar jongens/meiden die je aardig lijken? Praat er anders een keer mee of ga samen de stad in. 

Je wilt erbij horen, maar je weet niet hoe. Hoe cliché het ook klinkt, ben jezelf en daar is niks aan te veranderen. Niemand weet wie jij bent en je hoeft je nergens voor te schamen. Tenslotte, jij hebt niet jezelf gemaakt dus valt jou niet te verwijten.

Eenzaamheid af en toe hebben is niet erg. Maar je vertelde dat je er elke dag last van hebt en dat is schadelijk voor je mentale gezondheid en dat kan leidden tot depressieve klachten.  Jij hebt gevoelens waar je niet over (kan)/durft te praten. Praat alsjeblieft met iemand waarmee je een goede klik hebt! En anders kun je altijd de kindertelefoon nog bellen. Andere manieren weet ik jammer genoeg niet, had ik dat maar geweten. (Ik heb ook veel last van eenzaamheid en buitengesloten worden herken ik ook :()

Zijn er ook andere mensen waar jij buitenschool contact mee hebt? Doe jij aan sport? Een mooie manier om sociale contacten op te doen en het is nog gezond ook.

Je vertelde dat je bang bent dat je vader jou kwijtraakt. Woon je vaker bij je moeder? Dan zou je je vader misschien vaker kunnen opzoeken, dat vindt hij vast gezellig 🙂 Heel goed dat je wilt werken, dat staat ook mooi op je CV.   Een baantje is heel goed voor jou. Dan kom je weer eens andere mensen tegen en je verdient nog wat ook. Maar waar werken is de slimste keuze. Wat de verschillende banen inhouden weet ik niet, dus daar kan ik moeilijk over oordelen. Maar ik zou persoonlijk zelf kiezen voor het werk waar je het meeste in contact komt met leeftijdsgenoten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je kan altijd terugkomen, ik ben er voor je. Ook voor jou is er liefde, vriendschap en geluk. Het beste en houd moed!

Groetjes van mij!


Reageer