Vraag

Last van depressie?

  • 15 August 2020
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Badge

Hoi

Ik ben een meisje van 12 (bijna 13)  en vroeg me af of ik misschien depressie heb. Ik lig de hele dag in bed, muziek te luisteren. In eten heb ik ook helemaal geen zin en ik stort elke keer in van verdriet en het gevoel dat ik niet goed genoeg ben voor mijn zogenaamde vrienden. Ik snijd mezelf al af en toe om te zorgen dat mijn verdriet weggaat en ik me minder rot voel. Ik wil er met mijn 'vrienden' over praten maar die lachen me alleen maar uit omdat ze me blijkbaar een aandachtszoeker vinden. Een van mijn zogenaamde vrienden zegt dat ze depressief is. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt in haar leven, maar zoals ik het hoor klinkt het niet zo (Heb er zelf ook niet verstand van). Zelf word ik ook gepest omdat ik er sindskort achter ben dat ik bi ben. En ik zie het sinds mijn 10e al niet meer om te leven. Ik snap het nut gewoon niet. Heb wel gedacht aan zelfmoord en spul maar ook dat weet ik niet zeker.

 

Kan iemand me helpen?


4 reacties

Hey, 

Ik ben 15 en zit nu ook 3 jaar in depressie. Het zijn toxic vriend je moet hun loslaten zelfs als je helemaal alleen komt te staan. Ik heb een jongen online leren kennen hij steunt me door alles heen. Je hebt maar 1 persoon nodig in je leven en dat ben jezelf ik begin het heeeel langzaam ook in te zien maar het komt goed.

Dat beloof ik!

Groetjes ♡

Badge

Ik heb ook vaak aan zelfmoord gedacht en had ook last van een lichte depressie.

Je vind jezelf niet goed genoeg voor je vriendinnen omdat je met haat kijkt naar je zwakke plekken.

Niemand is perfect ik niet jij niet je moeder niet, en dat is nou eenmaal zo maar waar het verkeerd gaat is omdat jij het niet kan accepteren. Dus omarm je verdriet omarm wat er niet perfect aan jou is.

En ik weet hoe lastig dat is ik heb er 3 jaar over gedaan. Maar je bent zo jong! Je wilt niet weten wat voor leuke momenten er te wachten staan.

En over dat je bi bent, daar kan je ook niks aan veranderen zo ben jij geboren alleen kwam jij er later pas achter.

Ik hoop dat je snel beter word! 

groetjes storm

 

Badge

Ik heb ook vaak aan zelfmoord gedacht en had ook last van een lichte depressie.

Je vind jezelf niet goed genoeg voor je vriendinnen omdat je met haat kijkt naar je zwakke plekken.

Niemand is perfect ik niet jij niet je moeder niet, en dat is nou eenmaal zo maar waar het verkeerd gaat is omdat jij het niet kan accepteren. Dus omarm je verdriet omarm wat er niet perfect aan jou is.

En ik weet hoe lastig dat is ik heb er 3 jaar over gedaan. Maar je bent zo jong! Je wilt niet weten wat voor leuke momenten er te wachten staan.

En over dat je bi bent, daar kan je ook niks aan veranderen zo ben jij geboren alleen kwam jij er later pas achter.

Ik hoop dat je snel beter word! 

groetjes storm

 

Super bedankt, dit heeft me geholpen!

Maar nu zit ik nogsteeds met mijn vraag: Heb ik mogelijk last van depressie?

Ik kan je niet echthelpen, maar ik zal je wel waarschuwen. Stop met jezelf snijden nu het nog kan. Ik heb dit ook een lange tijd gedaan en uit eindelijk was ik er zelfs afhankelijk van/verslaafd aan. Ik snap dat het op dit moment misschien als een oplossing lijkt maar op lange termijn zal je hier alleen meer last van krijgen.

Reageer