Vraag

langere tijd eenzaam gevoel en gebrek aan selflove

  • 13 May 2022
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Badge

Heeyy, ik ben al een langere tijd een beetje eenzaam. Op school had ik wel contact, maar niet echt klasgenootjes waar ik het heel goed mee kon vinden en afspreken. Opzich was het altijd wel gezellig, ookal waren klasgenoten soms wel echt vervelend en vond ik het soms beter om alleen te zijn dan bij mensen te zijn die me alleen laten voelen. Natuurlijk is dat ook wel zo. Maar nu ik een paar weken geleden mijn examens heb gedaan, voel ik me nog eenzamer dan ik al was. Ik heb nu helemaal geen contact meer met leeftijdsgenoten, wel werk ik bij mijn ouders op het bedrijf en in een winkel. Ik merk dat er op dit moment gewoon geen leeftijdsgenoten zijn op beide locaties, wrs door school enz. Wel had ik een paar vriendengroepjes en vriendschappen, alleen groeien we gewoon heel erg uitelkaar. Ook probeerde ik online wat vriendengroepen te sluiten, maar dit werkt allemaal niet. Ik probeer erg hard mn best te doen om nieuwe vriendengroepen te sluiten door de sporten die ik doe. Ook ga ik 1 keer in de 2 welen ergens heen om andere eenzame jongeren te ontmoeten, het is erg gezellig, maar het is een halfuur ver weg van mijn huis. Ik kan er vaak dus niet heel gemakkelijk heen buiten die ene keer in de 2 weken. Ook merk ik buiten dat ik me eenzaam voel, dat ik gewoon bijna alles aan mezelf wil veranderen. Ik wil mijn verschijning veranderen door af te vallen enz. Ik ben alleen erg bang dat ik hierin doorsla. Ook merk ik dat ik mezelf bijna heel de tijd vergelijk met anderen... natuurlijk niet heel goed voor mijn zelfbeeld. Wel heb ik geleerd dat je niet altijd anar anderen moet kijken en moet vergelijken. Oja en elke avond schrijf ik 3 dingen op die, die dag goed gingen, dat werkt ook goed om wat positiever te worden. Liedjes helpen mij trouwens heel erg goed om weer wat vrolijker te worden, ik luister zelf vaak liedjes die over selflove, selfappreciating enz gaan. Af en toe lijkt het alsof het nummer mij begrijpt en mijn naam soortvan roept, dit gevoel is zo fijn <33 Heeft iemand misschien ideeën of tips over hoe ik meer mensen kan ontmoeten en mezelf niet moet vergelijken met anderen?


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Hoi! Pff, ik snap je echt helemaal man! Ik heb precies hetzelfde! Echt ik relate zo erg over het muziek gedeelte, ik heb altijd ook het gevoel dat het mijn naam roept en gewoon voor mij is gemaakt ofzo? Hoop dat je ook weet dat je echt niet de enige bent die dit heeft! Je kan trouwens misschien beginnen met online vrienden, en ja er zijn echt wel mensen die er tussen zitten waarbij je echt geen vriendschap mee kan vormen maar er zijn ook zeker paar waar je van niks echt een heel mooi vriendschap kan vormen en daarvan uit zelfs meer vrienden kan krijgen. En het is heel moeilijk om je zelf niet tevergelijken met andere, maar het komt echt goed. Sws! En misschien heb je wel het idee dat je telkens denkt wat andere van je denken, maar bijna altijd (Misschien zelfs altijd.) is dat niet waar. En net zo als jij zijn hun ook druk met hun eigen onzekerheden. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen misschien ook weer niet. :) Komt goed :) .

Reageer