Langdurige oplossing tegen eenzaamheid

  • 5 September 2019
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen,

Eenzaamheid is een emotie waar ik zelf nogal vaak tegenaan loop... Dit is eigenlijk niet omdat ik geen vrienden heb maar ik denk dat het meer komt omdat ik me niet nuttig genoeg voel als ik weer eens thuis zit Netflix te kijken, ook denk ik dat ik iemand zoek om mijn leven mee te delen en leuke dingen mee te kunnen doen het is me echter nog nooit gelukt om zo iemand te vinden.

Maar mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik met deze emoties om kan gaan om er snel op het moment van af te komen of hoe ik kan voorkomen dat deze emotie weer terug komt...

Op het moment sport ik niet heel veel meer, (1x per week). Wel mediteer ik als ik me niet goed voel en luister ik muziek, ik hoop dat mensen hier wat aan hebben of zelf tips kunnen toevoegen.

Alvast bedankt voor het lezen.

5 reacties

Hey Alfred P

Je worstelt met eenzaamheid, en vraagt je af hoe hiermee om te gaan. Je zoekt iemand om samen mee door het leven te gaan, maar lijkt deze nog niet tegen het lijf te zijn gelopen.

Hoe ik er graag over denk, is dat m'n soulmate en ik elkaar nog zullen ontmoeten. Wie weet is het heden niet het moment waarop jij een ander zal ontmoeten, en zal je nog een tijdje geduld moeten oefenen. Dat wachten kan bij momenten als erg lang aanvoelen, maar door bewust naar je omgeving te kijken en te begrijpen dat je gezien je jonge leeftijd hoogstwaarschijnlijk nog een hoop mensen zal ontmoeten, zou je eenzaamheid of het schuldgevoel dat je ervaart bij bv. het Netflix kijken, kunnen verminderen.

Om te eindigen zou 'k willen zeggen dat het alvast heel goed is dat je sport en mediteert. Kom je bij het sporten weleens mensen tegen? Eventueel zou je vaker naar evenementen kunnen gaan die deze sport betreffen, of zou je deel kunnen nemen aan een openbare meditatiesessie.

Groetjes
Kenshin

Hallo allemaal, ik dacht dat het wel leuk was om nog iets van een update te posten. Het is weer een tijdje geleden dat ik actief was op het forum en dat is voor mij een best goed teken dat betekend namelijk dst ik me best wel goed voel. 

Maar om terug te komen op de update is dat mijn emoties rondom eenzaamheid weldegelijk zijn verminderd, dit komt ook omdat ik het erg druk heb rondom werk en school (ik volg nu een HBO). Het enige wat nog niet echt is verminderde is de "zoektocht" naar een soulmate/ vriendin... Ik probeer niet echt actief op zoek te zijn ofzo, ik ben echter wel benieuwd wat nou een goede plek is om überhaupt nieuwe mensen te leren kennen buiten je klas. Ik heb me ook inheschreven voor een studenten sportverenigingen alleen sta ik helaas op een wachtlijst aangezien ze vol zitten… 

Oh en trouwens nog bedankt @Kenshin voor je reactie, het is misschien een beetje laat maar ik waardeerde het echt. 

 

Hey Alfred P

 

Fijn dat je een update schrijft :slight_smile:  Goed dat school en werk de gevoelens rond eenzaamheid verzachten. Ook verstandig dat je initiatief nam tot het deelnemen aan een sportvereniging. Zou het eventueel mogelijk te zijn om je in te schrijven bij een vereniging die los staat van school? Wie weet is daar vrij spoedig plek. 

 

Naar mijn gevoel heb je de stap naar een goede ontmoetingsplek voor een soulmate/vriendin reeds gezet. Namelijk; het benaderen van een sportvereniging. Op een plek waar leeftijdsgenoten elkaar ontmoeten en samenwerken vergroot de kans tot fijne ontmoetingen. 

 

Groetjes

Kenshin

Hoi,

Ik snap je probleem, ik ben zelf ook "op zoek" naar iemand. Alleen volgens mij is het juist de truc om niet per sé op zoek te gaan en dan komt er vanzelf iemand op he pad. Het is vooral een kwestie van geduld. 

Je kan natuurlijk ook op een dating site gaan, al moet je daar wel mee oppassen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Lexy❤

Super fijn dat je je al wat beter voelt!

 

Misschien heb je hier nog wat aan: https://www.maatjesgezocht.nl/ik-zoek-een-maatje

Reageer