Skip to main content

jongen

leeftijd: tussen 14 en 17 
Hoi

ben nu al tijdje opzoek naar antwoorden om me leven weer op de baan te krijgen 

maar het is moeilijker dan ik had verwacht zit nu al bijna een jaar thuis ik ga niet naar school en ik heb een depressie (denk ik)

elke keer zeg ik tegen mezelf dat ik morgen weer me best doe morgen is weer een nieuwe dag maar zodra je dat elke dag tegen jezelf zegt dan komt er nooit een eind aan ik heb veel meegemaakt maar is dat dan echt wat mij tot de persoon heeft gemaakt die ik nu ben? 

Het ging een tijdje goed ik heb een baantje ik verdien beetje geld maar school ging steeds slechter ik ging van 3 dagen naar school naar helemaal niet meer naar school gaan ik vind het jammer dat het zo gaat en telkens denk ik waarom gebeurd dit bij mij waar heb ik dit aan verdiend ik weet ook niet waar ik moet beginnen ik heb zoveel problemen laatste tijd dat ik niet weet welke ik als eerst moet aanpakken ik heb weinig energie want ik slaap veelste weinig (max 5 uur) maar ik kan ook niet slapen zodra ik dat wil ik ben veeltste paranoia bij elk geluidje zit ik recht op in me bed

ik ben ook veel buiten in de nacht overdag voel ik me aangekeken en niet op me gemak zodra ik snachts buiten ben voel ik voor even stress vrij en denk ik aan niks maar zodra ik weer naar huis ga krijg ik al die stres weer over me heen

ik heb er ook wel eens over na gedacht om weg te blijven als ik snachts weg ging dan ben ik ook niemand meer tot last Maar is dat dan echt de oplossing?

ik ben ook een tijdje het verkeerde pad op gegaan heb dingen gedaan die niet mogen ik ga er niet teveel over zeggen maar het speelt wel mee het had echt veel invloed op mij ik ontmoete veel verschillende mensen en kreeg een beeld van de wereld die je liever niet ziet 

hier hou ik het bij voor vandaag dit is me allereerste topic en als je dit leest ben je een strijder omdat je alles gelezen hebt

misschien komen meer topics maar dat weet ik niet als ik mensen kan helpen met mijn verhaal of mensen mij kunnen helpen met hun verhaal zal ik nog wel ff blijven rondhangen

Dit was nog lang niet alles ik heb nog veeeeeel meer te vertellen maar dat is voor een andere keer

 

 

Hey hoi! 

Ik vind het heel jammer voor je dat je je zo voelt, maar weet alsjeblieft dat er een eind aan maken of weglopen het niet beter maakt.  Heb je al eens met je ouders gepraat over een therapeut, psycholoog of psychiater? Zo niet dan is dit misschien een idee. (als je de verschillen tussen de 3 niet weet leg ik die graag uit) Het zal waarschijnlijk helpen om hier met iemand over te praten en iemand te hebben waar je je hele verhaal aan kwijt kunt. Ik weet door ervaring dat het super irritant is om aan iedereen uit te moeten leggen hoe je je voelt, maar 1 iemand hebben die niks door vertelt is soms super fijn. Ook is het wel handig om echt een diagnose van depressie te krijgen, ik haalde namelijk uit je topic dat je die nog niet hebt. Wat ook kan helpen is iets vinden wat je echt leuk vind om te doen en daar mee bezig te gaan, ik snap dat je daar nu misschien niet veel energie voor hebt, maar als je het bijvoorbeeld fijn vind om 's avonds te gaan wandelen dan doe je dat.  Om je slaap probleem op te lossen kun je misschien voor het slapen gaan naar ASMR luisteren/ kijken, je kunt ook je oortjes in doen met bijv muziek om in slaap te vallen dan hoor je alle kleine geluidjes niet meer.

Dit zijn allemaal maar voorbeelden van wat je kunt doen, maar ik hoop dat het helpt!!

Veel succes! <3

 

 

 

 


Reageer