Skip to main content

Ik heb dus een angststoornis en heb adhd dus ben heel snel overprikkeld en heb last van sombere gedachtens 

Ik zit dus op school en ik heb super erg last van prikkels en heel vaak daardoor paniekaanvallen heb en niet kan eten ik zit nu ook op een niveau die ik net aan kan maar ook weer niet elk jaar (zit in de derde) ga ik net over op het randje maar ik doe ook geen huiswerk en leer niet voor me toetsen omdat ik mentaal heel ziek ben en er gewoon niet aan toe kom omdat ik gewoon te moe ben ik word heel somber van school de omgeving vooral door de zoveel prikkels om me heen dus ik wil er eigenlijk met je ouders over hebben om misschien een niveau lager te gaan maar dan ga ik me vrienden missen het zijn niet echt me vrienden maar het is gewoon heel vertrouwelijk me eigen klas en vind verandering heel moeilijk maar als ik zo doorga dan kan ik helemaal niet meer naar school maar ik kan ook niet zeggen hey pap,mam ik kan niet meer naar school zo werkt dat niet en ik zou ook niet zomaar naar een lager niveau kunnen wat zouden jullie doen of weten jullie een oplossing 

Hai,

ik ben ook net een lager niveau gaan doen omdat het niet goed met me gaat en het teveel was, ik zou gewoon kijken hoe die klas dan is en als dat fijn is het wel doen.

als het later toch beter gaat kan je altijd weer hoger😊

liefs van mij🤗

Hoi @Iemand_1234 , 

Wat een lastige situatie zeg! Het is inderdaad moeilijk kiezen tussen je vertrouwde eigen klas, of het overstappen naar een ander niveau waarbij je misschien minder snel overprikkeld wordt. Als je erover wil praten of je twijfels wil delen mag je altijd met De Kindertelefoon bellen of chatten! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten. 

Veel succes in ieder geval! 

Groetjes, Meike 
De Kindertelefoon 

Heyy,

Wat jammer dat je je zo voelt zeg.. Ik zou dit idd een keertje rustig met je ouders bespreken dat lijkt me een goed plan. Samen met je ouders kan je dan het beste een gesprek bij je mentor aanvragen zodat jullie samen kunnen kijken naar de mogelijkheden. 

Er is niks mis mee om een niveau te zakken en als ik jouw topic lees denk ik ook dat dat jou goed kan helpen. Een niveau lager is toch wat minder stress en druk waardoor je je hopelijk wat beter gaat voelen. Die verandering is dan misschien wel even enorm spannend, maar dat gaat allemaal echt goedkomen en ik weet ook zeker dat je echt je draai wel weer gaat vinden!

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer