kut leven

  • 22 October 2020
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

Ik ben zelf een meisje van 14. Ik leef niet het perfecte leven. (Ik vertel een over mn leven zodat je snapt waar het vandaan komt).

Toen ik 4 jaar was kreeg mijn moeder een vriend. Eerst was hij super aardig enz. Na een tijdje begon hij om geld te zeuren om weed te kopen. Zelf kan mn moeder niet werken door een ziekte dus ze had niet zoveel geld. Dus uiteindelijk was het merendeels op. Als hij geen geld kreeg zou hij mn moeder mishandelen tot aan gebroken botten aan toe. Natuurlijk was ik 4 maar ik weet bijna alles nog. Maar ik kreeg zelf nooit klappen mn moeder beschermde me altijd. Ik werd zelf wel opgesloten in mn kamer voor een paar uur zonder wc, water en eten. En hij maakte mn bed kapot zodat ik niet meer normaal kon slapen. Uiteindelijk gingen we naar de politie en zit hij nogsteeds vast. Door hem vertrouw ik mannen nog steeds niet. En raak ik in een paniekaanval als mannen schreeuwen. Ik ben hiervoor naar een psycholoog gewees maar dar helpt niet bij mij.

Na een jaar kreeg mijn moeder een relatie met een andere man. Ik vond hem eerst wel oke, maar we hadden nooit echt een woord tegen elkaar gezegd. Hij is nu getrouwd met mijn moeder voor 8 jaar en hij heeft nog nooit echt tegen mij gepraat. Nog niet eens hallo of hoe gaat en daar word ik heel verdrietig van. Hij praat  alleen als ik iets verkeerds doe. Ik wil hem zo graag weg hebben maar ik wil mijn moeder niet ongelukkig maken. 

Doordat ben ik depressief niet dat ik altijd denk aan de doos ofz. Ik heb wel vaak gedacht van was ik maar dood maar, ik zou het me moeder niet aandoen. Het is gewoon dat ik het liefst in een donkere kamer zit lichten uit en niemand om me heen. En ik ben een meisje die 14 jaar zonder een vader en alles wat ik wil is een vader (figuur). Die me verteld dat hij van me houdt en trots op me is. Meer heb ik niet nodig alleen die woorden zouden me al zo onwijs blij maken.  

Heeft iemand hier ook te maken mee? Of iets van dit en wat moet ik doen ik weet het allemaal niet meer.


2 reacties

Hey Lin

Wat vervelend om te horen dat die vriend van je moeder zo deed! En ik snap helemaal wat je bedoelt met dat je je stiefvader het liefst weg wilt hebben. Zelf heb ik ook een stiefvader die ik het huis uit zou willen trappen, maar helaas gaat dat niet 😅. 

Je zegt dat je heel graag een vaderfiguur wilt die trots op je is en zegt dat hij van je houdt. Probeer je eigen vaderfiguur te zijn. Klink raar maar ik zal uitleggen wat ik bedoel.

Wees trots op jezelf dat is het allerbelangrijkste! Wat jij van jezelf denk zorgt voor een groot deel voor hoe jij je voelt. Als je trots bent op jezelf en van jezelf houdt dan zal je een stuk beter in je vel zitten en de behoefte van een vaderfiguur die dit over je vindt zal minder worden. Ik snap dat geen echte vader hebben een gemis veroorzaakt dat lastig is op te vullen, maar probeer positief te blijven. Schrijf bijvoorbeeld elke dag iets op waarvan jij dacht "dat heb ik nou eens goed gedaan vandaag!". Het hoeft geen wereldwonder te zijn, maar iets als "ik heb mijn haar leuk gedaan vandaag" is al voldoende. Of kijk elke dag een keer in de spiegel engerd jezelf een complimentje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Groetjess BlueWolf

heyy,
 

ik heb geen moeder viguur in mijn leven, ik mis haar elke dag, het komt ook door de puberteit gloof me, je wilt iemand die er voor je is, waar mee je jezelf kan vergelijken het is toch de heltf van jou, je wilt antwoorden, complimenten maar vooral veel liefde, ik heb een tijdje met mijn moeder opgetrokken en de woorden gehoord die ik wilde horen, ( ik wil het niet erger maken dan het al is) maar het loste niks op, ik kreeg meer vragen, meer pijn, meer verdriet en meer verlangen naar anders.

ik heb het contact verbroken en ben mijn eigen moeder geworden. wat bluewolf zegt is hele maal waar het heeft mij geholpen om zelfverzekerd te zijn, om mezelf leuk te vinden, en het belangrijkste ik hou van mezelf om wie ik ben, wat ik heb mee gemaakt heeft me kapot gemaakt maar ook weer heel.

wat ik probeer te zeggen kijk war je kracht ligt in je zwakte!

liefs juul

Reageer