Vraag

Krassen/littekens verbergen (tijdens gym maar ook in de les etc.)

  • 19 February 2020
  • 3 reacties
  • 368 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik weet niet zeker of dit soort topics toegestaan zijn dus excuses als dat niet het geval is haha. Ik snijd mezelf al erg lang en ik krijg hier ook wel hulp voor (soort van? Opzich wel? Oké dit wordt te verwarrend sorry haha) maar het is erg lastig om hier mee te stoppen. Ik probeer het wel minder te doen, maar soms word ik een beetje impulsief en snijd ik mezelf ook op m’n arm, ongelofelijk dom, I know maar ja. Mijn vraag was: hoe verberg ik deze wonden/littekens? En dan vooral tijdens gym, maar eigenlijk ook gewoon in het algemeen, het is namelijk een beetje verdacht om 24/7 met lange mouwen te lopen en dit is vooral tijdens de zomer gewoon geen optie. Ik wil namelijk gewoon niet aan iedereen laten zien dat ik mezelf snijd, omdat ik hier geen nare reacties over wil krijgen maar ook gewoon omdat dat, om het even heel bot te zeggen, niet iedereen iets aangaat. Dus uhm, eigenlijk vraag ik om gewoon om tips of wat dan ook om het te verbergen of in iedergeval iets minder duidelijk te maken, alvast bedankt en sorry dat dit een beetje een lang verhaal is geworden waar waarschijnlijk niet veel van te volgen is hahah

 

xx Apollo_x


3 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Ik heb hetzelfde probleem en wil hier ook graag tips voor 

Ik weet dat het jou niet veel helpt deze opmerking waarschijnlijk

Maar mijn tips zijn mix bodylotion of litteken creme met make-up meer lotion dan poeder in je kleur dat dan 1 dag van te voren opsmeren en als het opgedroogd is weer nieuwe mix er op doen dit is alleen voor littekens en dan gaat het een beetje minder opvallen

Je kunt ook foundation kopen maar dat is slechter voor je littekens maar verbergt het wel beter

Dit nooit op wondjes smeren alleen littekens 

 

En voor wonden heb ik geen tips eigenlijk wat ik wel vaak lees is om een verbandje er om doen als je het ergens vindt/krijgt of als het maar 1 krasje is een pleister er op doen en als mensen vragen hoe dat komt zeggen dat dat door een kat van een vriendin is gedaan

 

Ik hoop dat dit al een beetje helpt maar het is nu niet echt het beste

hey,

aan zelfverwonding doen is niet de beste oplossing, maar ik kan je volledig snappen dat het erg moeilijk is om ermee te stoppen. Zeker als je steeds de moeite moet doen om je littekens/wonden te verstoppen, en je er vaak over aangesproken voelt. De beste tip is om er natuurlijk mee te stoppen, maar omdat dat echt niet makkelijk is, heb ik een paar tips voor jou van toen ik mij nog sneed:

-ik heb mezelf nooit echt diep gesneden, maar wel oppervlakkig. Dit deed ik niet omdat ik te laf was maar omdat ik als ik uit de put kwam, ik niet steeds geconfronteerd wou worden met het snijden. Zo is er geen littekenweefsel ontstaan en kan ik nu met korte mouwen rondlopen zonder mensen weten wat ik gedaan heb.

-Als ik mezelf soms nog snijd, probeer ik het zo miniem mogelijk te houden. In plaats van mijn hele arm vol te krabben, zoals ik vroeger deed, maak ik kleine krassen, en ver uit elkaar. Zodat je kan zeggen dat je een bal in de doornstruiken bent gaan halen, of aan een doornstruik bent blijven hangen. Ook dat je aan het klussen was en je je zo pijn hebt gedaan.

-Ooit heb ik me is gekrast, net voor een optreden met de dans. Dit was geen goed idee, aangezien we met topjes moesten optreden. Ik heb toen mijn wonden veel ontsmet, en geregeld onder water gehouden. Zo blijf mijn huid soepel en geneesden de rapjes/ korstjes veel sneller.

 

Ik hoop dat ik je toch een klein beetje heb kunnen helpen. Maar wees voorzichtig, en zorg ervoor dat 1 persoon het toch weet, want als je het voor jezelf blijft houden, dan ga je er in stikken. Zo was het toch bij mij het geval…

Super veel succes en je kan dit!💪

 

groetjes Zon

Heyy, 

 

Nu is het winter dus is het niet opvallend als je lange mouwen draagt. Ook bij gym zal ik het gewoon doen als ik jou was. Zelf doe ik dat ook. Als je nu echt ervoor gaat om te stoppen dan zal het in de zomer wel meevallen en kan je waarschijnlijk gewoon korte mouwen dragen. Probeer er aan te denken als je weer is wilt snijden, wat voor gevolgen het heeft. Denk bijvoorbeeld aan de pijn de dag er na als je onder de douche staat. Of als iemand je arm pakt. Maar ook dat je dus met deze struggle zit dat je geen korte mouwen aan kan. 
 

hopelijk heb je er wat aan

xx me

Reageer