krabben op mijn enkel ( selfharm )

  • 1 June 2019
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Badge
hallo allemaal,

ik krab tot het boed en het doet heel erg pijn. Ik kan ook niet stoppen. ik doe het nu voor 2 weken denk ik.
ik ben autistisch en heb een depressie. ik zit bij een bepaalde groepstherapie (omdat ik autistisch ben).
daar zit ik nu al ongeveer 4 jaar. het is een soort van mijn 2e family voor mij en ik heb een betere band met mijn begeleiders dan mijn ouders en vrienden.
nu is het zo dat ik 1 van de begeleiders het wil gaan vertellen, maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen...
het maakt mij niet uit of het de beste manier is. ik wil gewoon wat voorbeelden weten... heeft iemand wat voorbeelden of advies over hoe je het het kunt zeggen.

alvast bedankt!

2 reacties

Hey!

Ik vind het erg goed van je dat je erover wilt praten, en fijn dat je zoveel steun ondervindt van je groep!

Misschien zou je op een briefje kunnen schrijven wat er aan de hand is, en dit dan (laten) voorlezen?
Je zou ook het bericht dat je hier hebt geschreven kunnen laten lezen, of naar die begeleider toegaan en zeggen "Ik zou graag nog iets kwijt willen, namelijk...". Probeer het te doen op een manier waar jij je veilig bij voelt.

Heb je het idee dat je dit krabben met een bepaald doel doet, of voelt het eerder als een dwangmatig iets?

Veel succes!
Groetjes
Lot
Badge
hey @xLotx thanks voor de tip. ik zal er over na denken.
ik doe dit krabben om meerdere redens: ik haat mezelf, ik wil mezelf straffen, het voelt opluchtend, de druk die mijn moeder me geeft en nog een aantal dingen

Reageer