Vraag

Krabben als ik me onrustig voel

  • 27 September 2021
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoihoi, ja, Nogmaar even een topic, oké dus, als ik me onrustig voel of gewoon verdrietig of boos of wat dan ook dan krab ik mijzelf De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. Ben ik de enige? zijn er meer die dit doen? Heeft iemand tips? Of een verklaring waarom dit me rustig maakt?

alvast bedankt anoniempjex


4 reacties

Tja heb ik ook wel... misschien heb je fidget toys ofzo die je rustig maken???

Reputatie 3
Badge +1

Ja, nouja het klinkt misschien stom maar als het pijn doet dan geeft dat me een soort fijn, rustgevend gevoel. En ik wil echt wel stoppen! Maar hoe?! Figet toys is wel een goed idee, maar voor mij werkt het niet helaas :’(

Heyy


Hmm.. Lastig zeg!

 

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het goed van je vind dat je zelf wel wilt stoppen! Dat je zelf wilt stoppen is al een goede eerste stap!

 

Misschien heb je iets aan dit topic die hieronder staat gelinkt. In dat topic staan namelijk heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Je kan dat topic eens rustig doorlezen en wie weet staat daar wat in wat je kan doen ipv het krabben!


Stoppen is erg lastig.. Ik kamp zelf ook met dit probleem en weet dat afkicken ingewikkeld is. Je bent dus echt niet de enige met dit probleem!

In 1x stoppen hoeft natuurlijk niet want dat is wel erg veel gevraagd, maar probeer iedere keer steeds wat meer te stoppen en probeer iedere keer als je drang hebt te kijken of je met een alternatief bezig kan gaan. Als je steeds in kleine stapjes wat meer kan stoppen ben je echt goed op weg!

 

Jij kan dit! Ik geloof in je😊

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @NaamNietBekend 

heel erg bedankt voor deze lijst. Ik hoop dat het gaat helpen <3

Reageer