Vraag

koptelefoon overstimulatie op school autisme

  • 31 October 2023
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Sinds dit schooljaar heeft onze school een telefoon verbod. Ik heb autisme en ben hoog-gevoelig voor prikkels. Ik heb dan ook altijd een koptelefoon met harde muziek op wanneer ik door school loop om te zorgen dat ik geen last heb van de mensenmassa. Nu wordt ik de laatste weken door docenten gedwongen om mijn telefoon en koptelefoon in het kluisje te doen. Dit zorgt ervoor dat ik overprikkeld raak en eerder naar huis moet van school omdat ik het niet meer trek.

Ik heb het aangegeven bij mijn mentor maar zij zei dat ik maar een mp3 speler moet kopen. Maar dat vind ik niet fijn. Ik heb mijn koptelefoon nodig want daar ben ik aangewend, ik heb altijd mijn koptelefoon bij me. Ik kan niet ineens zonder. 

Wat moet ik doen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Je kan nu weinig. Geen telefoons betekent dat zelfs Bluetooth niet zou kunnen. Dus het is inderdaad een mp3 speler (maar dat wil je niet doen, en lijkt me ook niet het handigst) of misschien een ander soort koptelefoon. Er zijn speciale koptelefoonen en oordoppen gemaakt voor mensen die gevoelig zijn voor veel geluid. Die werken zonder muziek maar dempen gewoon het geluid om je heen goed. Met muziek is optioneel en het kan wel. Ik had er ook eentje. Het maakte echt alle verschil. Maar een goede kan wel duurder oplopen. Oordoppen zijn dan vaak wat goedkoper. Maar haal niet die rubberen van de kruidvat. Maar speciale voor mensen met geluids gevoeligheid. 

 

Reputatie 3
Badge

Ik heb ook autisme. Als mijn school mijn telefoon en koptelefoon verbied dan zal dat de laatste keer zijn dat ze iets tegen je zeggen want ik ga gelijk van school af, maar dat is wat ik zou doen. wat jij kan doen is naar je ouders toe gaan en vertellen hoe jij je hierbij voelt en praat er dan ook met de school over. als de school er niks mee doet dan is het geen veilige plek meer voor jou. jij hebt je muziek nodig en je koptelefoon en als ze dat niet respecteren dan hoef je daar ook niet te zijn. als allerlaatste back up plan kan je altijd nog van school wisselen.

Reageer