konijnen

  • 29 February 2020
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik ben in januari mijn 2 konijntjes verloren door dat ze dood zijn gebeten door een hond en ik heb het nu nog steeds niet verwerkt ik denk nog elke dag na over wat er is gebeurt en ik mis ze onzettend ik mag van mijn ouder gelukkig wel 2 nieuwe konijntjes alleen eerst moet er een ren gebouwd worden om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt (btw we weten niet welke hond het heeft gedaan dus we weten ook niet wie het baasje is) ik ben super bang dat het nog een keer gaat gebeuren  en die angst kan ik niet los laten ik heb al aan mijn ouder gevraagd of de konijnen dan binnen mogen maar dat kan niet want ik zelf heb binnen al 2 honden en 3 katten dus toen vroeg ik of ik ze dan op mijn kamer mag houden maar dat mag ook niet omdat mijn moeder geen dieren boven wilt ik weet echt niet meer wat ik moet doen en hoe ik het moet verwerken want er zijn zo vaak momenten dat ik weer terug denk aan mijn konijntjes en dat ik ze gewoon weer wil knuffelen en vast houden


1 reactie

Hey,

Ik snap wat je bedoelt, wat naar dat je konijntjes zijn overleden!

Recent is mijn kat overleden. Ik heb het daar ook nog steeds moeilijk mee. Het voelt zo onwerkelijk. Ik zie hem op foto's en ik snap gewoon niet hoe hij er niet meer is. Ik wil hem vasthouden en knuffelen en plagen... Ik kan er ook nog steeds erg verdrietig van worden. 

Het is niet mijn eerste huisdier die is overleden. Daarom weet ik wel dat het waarschijnlijk beter zal worden over verloop van tijd. Op een gegeven moment kun je goed beseffen dat je huisdier(en) overleden is (zijn). Als je eenmaal aan die gedachte gewend bent geraakt, kun je deze langzaam gaan accepteren. Dit is iets wat vanzelf gebeurt als de tijd voorbij blijft gaan.

In de tussentijd zit je natuurlijk wel met al die gevoelens. Van je moeder mag je nieuwe konijntjes, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Je zou foto's in je kamer kunnen ophangen of, als je het bv nog lastig vindt om naar de foto's te kijken, een fotoboekje maken met mooie herinneringen. Ook kan het helpen om er met mensen over te praten en je gevoel toe te staan. Je maakt een rouwproces door, dus steun van vrienden en familie is altijd fijn :) 

Je hebt nu ook al veel angst voor je nieuwe konijntjes, omdat jullie niet weten welke hond het vorige voorval heeft veroorzaakt. Ik snap die angst. Ik snap ook dat je bang bent om je nieuwe konijntjes dan kwijt te raken. Die ren kan dat gelukkig voorkomen. Heb je daar vertrouwen in? Heb je het gevoel dat ze veilig zijn in die ren?

Als die ren je nog steeds geen veilig gevoel geeft, kan het misschien helpen om mee te bouwen aan de ren. Dan kun je zien dat deze erg veilig is. Daarnaast denk ik dat het sowieso pas een goed idee is om nieuwe konijntjes te nemen als jij een veilig gevoel hebt. Anders heb je alleen maar meer stress over je nieuwe konijntjes. Als je wat meer kan wennen aan het gevoel en zeker weet dat ze veilig zijn, zou ik aan nieuwe konijntjes beginnen.

Daarbij is er sowieso geen haast. Neem alle tijd die je nodig hebt om dit te verwerken! Wat je voelt is helemaal niet raar, het is juist heel normaal. Je kan je enorm gaan hechten aan huisdieren. 

Ik hoop dat je je snel alweer wat beter voelt en dat je dit een plekje kan geven.

Gr. Pin

Reageer