Skip to main content

De laatste tijd zie je heel vaak oorlog enz. In het nieuws en nu ben ik ook bang dat wij niet meer veilig zijn. Ik weet we zitten in de NAVO (Met verschillende landen in een groep) maar als nog. Iemand tips hoe ik hier van af kan komen?

X

heeyy

als je bang bent voor oorlog is het handig om na te gaan met welke landen Nederland eventueel een conflict zou kunnen hebben.

de enig die ik kan bedenken is Rusland. Rusland komt niet zomaar binnen vallen omdat:

  1. ze zijn all in oorlog met Oekraine en hebben niet genoeg mensen enz om ook nog evnt nl aan te vallen
  2. Rusland wil geen oorlog met ons omdat ze dan te maken hebben met nog veel meer landen dan alleen Nederland door wat je all zegt de NAVO en Rusland wilde als eerste de sovjet unie terug dus niet wat ze nog niet hadden NL dus
  3. Rusland is nu all een hele tijd in oorlog met Oekraine, als deze afgelopen is is er tijd nodig om alles te herstellen voordat ze kracht genoeg hebben om nog een land aan te vallen

en dan ook nog het feit dat we in het nu moetetn leven. laten we niet te veel doemdenken daar word niemand vrolijk van! (all my suport to ukraine 🕊️💛💙)

ik hoop dat dit helpt

Liesss F


Dat stelt me zeker gerust, lief dat je me helptt!

Liefss


Hi. Een oorlog in Nederland is heel klein, maar het zou kunnen gebeuren..

Rusland ligt niet naast onze grens. Alsnog is Rusland wel dichtbij, ze zouden alleen geavanceerde raketten kunnen afschieten als die het al naar Nederland zouden kunnen redden, omdat elk land nog steeds systemen heeft die raketten automatisch uit de lucht schieten.  Rusland kan niet komen aan marcheren met hun wagens naar Nederland door 2 landen heen, onmogelijk. Moeten ze eerst Polen en Duitsland heen komen, die gaan gesteund worden door Amerika en andere landen zoals bij het Oekraine geval.


Rusland zou het ook moeilijk(er) gaan krijgen met de economie. 
Rusland is een groot land en zou moeilijk zijn om in elkaar te houden als landen Rusland gaan boycotten.. Alleen China, Belarus en Noord Korea zouden eventueel geld/olie/eten&drinken kunnen sturen, maar die hebben dat ook zo op als ze alles sturen naar Rusland.


Rusland is ook bang voor Amerika. Amerika is een groot land en heeft het sterkste leger. Amerika zal Europa gaan steunen en gaat dreigen met 6.850 nucleaire kernkoppen, wat Rusland nu al een tijdje doet. Amerika en Rusland hebben zo'n beetje het zelfde aantal nucleaire kernkoppen (6.185) op misschien 600 na, wat niet eens uitmaakt omdat Frankrijk 300 nucleaire kernkoppen en Engeland 215, wat samen  bijna net zo veel maakt als Rusland.

Nu kan China wel mee gaan helpen in de oorlog, maar hun zijn heel ver vandaan van Europa en ook van Amerika.. Ze hebben dan toch maar 280 nucleaire kernkoppen die eerst door iets van 100 landen door moeten, die allemaal niet geraakt moeten worden door afweersystemen.
Ik denk ook niet dat China zo graag met Rusland in oorlog gaat..
Nu kan China wel soldaten en tanks afleveren bij Rusland, maar dan krijgen hun ook te kort, en China zou dan ook hun soldaten en tanks heel ver moeten laten afreizen naar Europa toe, waarvan er ook veel soldaten zouden omkomen.

En de laatste reden.. Heel Europa bemachtigen is bijna niet mogelijk.. Het zou Rusland nog niet eens lukken in 5 jaar.. In die 5 jaar heb je altijd nog tijd om naar een veilig land te kunnen reizen 😉


Reageer