Skip to main content
Vraag

Klopt mijn schuldgevoel?

• October 11, 2025
  • 44 reacties
  • 600 Bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 14, 2025

Nee het is niet jou schuld dat zij een maatregel krijgt. Jij verdient wel straf of een berisping of waarschuwing omdat je een veiligheidsregel hebt overtreden en niet goed hebt opgelet alleen had dat meisje de leiding moeten inschakelen.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 15, 2025

@nononsensgirl  dankjewel voor je inzichten. Ik zie het zelf anders maar de lieve ​@Tover01  nam het al voor me op zie ik 😉.  Ik waardeer wel je eerlijkheid.  Jouw ideale jongen is duidelijk anders dan ik ben. Dat kan en is prima. 

@ja_ppie  je hebt gelijk.  Die straf kreeg ik, maar zij had inderdaad een volwassene moeten vragen en dan had ik  waarschijnlijk een uitbrander gekregen en  moeten schoonmaken. Hoe dan ook, zaterdag gaan we (meisje en ik) het de kinderen uitleggen en dan is alles weer afgesloten hoop ik. 

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! 

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

Hoi ​@Tartan16  heel goed van jullie. En ik vind ook dat jij het verstandig hebt gedaan hoor. Jullie hebben nu allebei een leerzame ervaring gehad, en ik vind ​@Tover01  zijn woorden heel goed! Je hoeft je nergens meer voor te schamen en schuldig te voelen. En als meisje vind ik je gewoon even stoer als altijd 💪😉

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

@nononsensgirl  ik ben het niet met je eens. Ik zou het dan zien en het zo beleven:

" Oei Tartan was wel erg slordig, Leidster is super boos, Tartan krijgt straf, ohjee! Wat zal hij doen ? Oh oké gelukkig , hij gaat naar haar luisteren want hij weet dat hij fout zat. Dat is het slimste om te doen.  Wel lastig om te zien, die aardige stoere jongen nu zo op zijn knieën in korte broek. Maar het is wel logisch dat hij schoonmaakt. Leidster is wel erg boos, moet ze nu zo streng doen? Gelukkig dat Tartan luistert, anders wordt het misschien nog erger, en is de hele sfeer bedorven. Hopelijk zit zijn strafklus er snel op en kunnen we beginnen aan ons avontuur! Gelukkig, hij is klaar. Hopelijk geen pijnlijke knieën, zal het zo eens vragen. Hij is altijd zo aardig en stoer. Kom, we gaan. Dit is iets tussen Leidster en Tartan. " 

Zo zou ik als kind dat daar bij was dit beleven. Hij hoeft helemaal niet extra zijn best te doen om in aanzien te komen, dat heeft hij gewoon nog. Ondanks dat het misschien tijdelijk even minder was.  Was zijn straf wel even schrikken. Vooral door de boosheid van dat meisje.   

Mijn manier van kijken naar jongens en straf is iets anders dus dan jouwe 🙂 een jongen verliest niet meteen mijn hele respect omdat hij straf krijgt en luistert.

Groetjes Tjempie

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

@Tartan16 Ok. Volgende keer moet je wel beter opletten want het gaat om de veiligheid van die kinderen. Je kan beter alles dubbel checken 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 16, 2025

@ja_ppie   ja, begrepen, het overkomt mij geen 2e keer 😊

Groetjes liefs Tartan X

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 16, 2025

@nononsensgirl een volwassen man had hem wel mogen straffen? Ik vind dit een rare uitspraak, ook eenbeetje eng. Andrew Tate en zo.

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

@Tartan16 goed zo! Hopelijk komt alles weer goed tussen dat meisje en jou

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 16, 2025

@ja_ppie  Dankjewel. Ik zal er alles aan doen. Op zich is het wel goed tussen ons, maar ik zal zeker zorgen dat het helemaal hersteld wordt. En ik ben de regels weer aan het leren en de checklist aan het stampen. Inderdaad met kinderen mag je geen risico nemen. Het was verkeerd wat ik deed. 

Groetjes liefs Tartan X 

• October 17, 2025

@nononsensgirl een volwassen man had hem wel mogen straffen? Ik vind dit een rare uitspraak, ook eenbeetje eng. Andrew Tate en zo.

Hi ​@Diana  dat valt toch wel mee? Volwassen vrouw ook wel if you want. Iemand met autoriteit had hem zeker mogen straf geven vind ik. In deze case met kinderen in risico. Ik bedoel dat was logisch, meisje van 17 die een jongen laat knielen en werken en zijn reactie is niet logisch. 18 weer wel missc. Ze was wel leider oke snap ik. Modern times. Maar te jong dan vind ik dat hij te braaf reageert. De organisatie vind dit allemaal niet goed maar van mij mag hij (door 'n volwassen autoriteit) wel  gestraft worden, dan is het veel meer logisch dat je als 15 jarige boy dat accepteerd. Dat je dan voor kijk staat is eigen schuld en je moet nog steeds werken aan je aanzien. Vind ik. Maar wel logischer allemaal. Tate is raar, maar ik denk niet als hem. Ik denk traditioneel. Denk dat een jongen ook beter leert van een kerel. Soms zeker ook vrouw. ​@Tjempie  respect, je zegt het mooi. Verschilt van mij. Ik ben eerlijk sorry. Ik zou hem echt ten eerste vinden falen met de safety en ten tweede vinden falen in zijn reputatie en weerbaar zijn, die ik  van een knul van 15 verwacht tegen een meisje van 17. Zoals boven, was het een volwassen autoriteit die de straf gaf dan vond ik hem nog wel falen in reputatie maar verder logischer.  Moet hij maar aan herstel van aanzien werken, dat is echt straf voor jongens. Ondanks dat ik jou , ​@Tartan16  ècht wel aardig vind. Agree to disagree? Groetjes K.

• October 17, 2025

Nee het is niet jou schuld dat zij een maatregel krijgt. Jij verdient wel straf of een berisping of waarschuwing omdat je een veiligheidsregel hebt overtreden en niet goed hebt opgelet alleen had dat meisje de leiding moeten inschakelen.

Mee eens, gewoon wel straf eigenlijk 🤭 vind ik. Het is raar dat ze dat helemaal niet mogen geven in die vereniging. Bij sport krijg je toch ook een rode kaart met dikke boete enzo? Of straf training . Langs de kant zitten tijd lang. Dus in dit geval zitten boenen en schrobben. Meisje deed het imo misschien nog wel goed ook,  maar zij had het moeten laten doen door een ouder persoon. 17-15 is te close. Maar dat mag dus überhaupt niet. Oké. De extra les die hij krijgt vind ik dan wel weer goed. Dat. Groetjes K.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 17, 2025

@ja_ppie  Dankjewel. Ik zal er alles aan doen. Op zich is het wel goed tussen ons, maar ik zal zeker zorgen dat het helemaal hersteld wordt. En ik ben de regels weer aan het leren en de checklist aan het stampen. Inderdaad met kinderen mag je geen risico nemen. Het was verkeerd wat ik deed. 

Groetjes liefs Tartan X 

Ahw lieve ​@Tartan16  je hebt nu echt wel genoeg spijt en schuld betuigt hoor! Het is goed hoe je het zelf oppakt en je bent een geweldige topper! Eind goed al goed ♥️💪😘 Veel liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 17, 2025

@ja_ppie   ja, begrepen, het overkomt mij geen 2e keer 😊

Groetjes liefs Tartan X

Goed hoor Tartan! Je hebt je les geleerd en bent er weer wijzer van geworden 👌🫶😘 stoer hoe je het oppakt. 

Groetjes Tjempie xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 17, 2025

@Tartan16 Foutje kan iedereen maken, je pakt het goed op. Goed dat je de checklist weer aan het stampen bent

@nononsensgirl straf of iets moet wel maar ze had een volwassene moeten inschakelen, ben ik helemaal met je eens. 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 18, 2025

@ja_ppie  Dankjewel. Druk bezig 😊

@nononsensgirl  is verder goed, maar voor mijzelf maakt het helemaal niets uit of ik nou straf krijg van een volwassen man of vrouw of welk bevoegd persoon ook. Ik zou het opvolgen ongeacht door welk persoon zolang diegene bevoegd is. Ik zie niet waarom ik beter leer van een man als ik een straf onderga. Het gaat om wat je krijgt en moet doen lijkt mij :). Maar goed, wat er gebeurde (straf en de manier waarop) mocht idd niet in onze vereniging en is nu opgelost op de manier waarop het wel mocht, en dat is ook prima. Niet zozeer straf maar leren. Dat ik mijn test opnieuw moet doen en de protocollen weer, dat is dan jammer voor mij maar terecht. En nouja het schoonmaken had ik al gedaan dus dat is ook goed. Al is het misschien niet jouw beeld van straf of maatregel, het komt wel binnen en ik had ook dit liever niet gehad, maar het is verdiend en zo sluiten we het af. Les geleerd, ook op deze manier ☺️ overigens is de voorzitter een vrouw. 

Groetjes liefs Tartan X 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 18, 2025

Hoi ​@Tartan16  genoeg boete gedaan hoor! Je hebt het als een volwassen persoon aanvaard en doet er nu alles aan om er van te leren. Dat is stoer en groot.  

@nononsensgirl  ik vind hem juist heel sterk en stoer dat hij niet kinderachtig is gaan zeuren maar rekening hield met de andere kinderen, en daarom zich op dat moment maar conformeerde. Zijn reactie was precies goed. Jij benadrukt steeds meisje vs jongen en hij op zijn knieën, maar Tartan keek verder dan dat en dat was heel verstandig. Hij nam de straf, van een boven hem staand persoon, als een grote jongen en liet zien dat hij inzicht had in zijn fouten. Zo kun je het ook zien. Dat knielen was verantwoordelijkheid. Een jongen kan juist ook heel stoer zijn door even nederigheid te tonen. Dat is ook krachtig. Doby xxx 

Tartan succes met je maatregelen en je kunt het en dan ben je nog beter dan daar voor 💪♥️

• October 18, 2025

Hi, okey ik zie het iets anders maar jullie hebben wel punten. Ik vind jou  ​@Tartan16 echt aardig dus ik gun je ook dat het nu klaar is. Na straf is het ook weer voorbij. ​@Dobymeis13  zegt you took it like a grown boy. Okey  dat zal dan.  Je hobby is zeker stoer anyway. Veel succes met alles over doen, je verdient je straf, inderdaad het is ook niet leuk,  maar het lukt jou wel 💪👍good luck! 😘

Groetjes K.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

@Dobymeis13  top! Helemaal mee eens! Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan/gereageerd als ​@Tartan16 ! Verder heb ik alles wel gezegd.

Succes Tartan! ♥️ Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 1, 2025

Dank jullie! Ik heb de protocollen weer voldaan. Ik ben overhoord door een praktijk coach en dat stuk is nu weer klaar. Nogmaals ook spijt betuigd. Nu de test nog. Ze hebben er het volste vertrouwen in ☺️ met het meisje alles weer helemaal goed en uitgepraat met excuses over en weer. De kinderen ook alles heel eerlijk uitgelegd en ze waren super lief en ook heel verstandig in hun reacties. Echt kids van 9,10,11 die heel leuk en slim reageerden. Ze gingen trouwens snel genoeg weer over tot andere dingen. Kwam na de tijd nog een kind bij me en ze zei " je straf vind ik niet leuk, maar wel goed dat je straks extra goed kunt varen. Ik wil bij jou in de boot hoor! ". Zo sweet. Ontroerde me wel. Afsluitend kan ik zeggen dat ik echt meende wat ik zei, en dat het nooit weer gebeurt. En nogmaals veel dank voor jullie eerlijke reacties. Ook de strenge. Het hielp. Lesje nederigheid.

Groetjes liefs Tartan X