Vraag

klimaatverandering

  • 22 July 2021
  • 7 reacties
  • 165 Bekeken

Badge

Hallo allemaal, ik ben een 13 jarige jongen en ik denk nog al vaak over de klimaatveranderingen, en ben ook best wel bang dat we allemaal over 30 jaar in een hele andere wereld moeten leven. Heeft iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan? 
 

 


7 reacties

Je hoeft je je er niet zo sappel over maken, kijk vooral naar positieve berichten over klimaatverandering en diep je in over de verdragen en wetten tegen klimaatverandering.

 

Blijkbaar is het nog niet erg genoeg want anders dan zouden veel mensen er zich er net zoals jij over voelen, en als het te erg zal worden later zullen er drastische maatregelen genomen worden, dus maak je geen zorgen.

 

als je echt een impact wilt hebben kun je natuurlijk altijd je levensdoel politicus worden maken en zo het systeem veranderen waardoor Nederland een compleet ‘groen’ land wordt, maar dat is misschien een beetje te wild. 
 

groet Jort

Badge

Dankje wel voor je reactie!!

Hey, ik snap goed dat je je hier zorgen over maakt en dat is zo gek nog niet!

Klimaatsverandering is een feit waar wij als jongeren op dit moment niet veel aan kunnen doen, behalve dan protesteren, afval netjes scheiden en opruimen en dergelijke. Wel word er in de politiek veel over gesproken en overlegt over hoe ze de huidige situatie kunnen verbeteren of tenminste niet verergeren. 

Zo heel erg is het dus nog niet en zal het waarschijnlijk ook niet zo snel worden. Zelfs als het toch gebeurt heeft het niet veel zin om erover zorgen te maken omdat dat niet de situatie beïnvloed. Je hebt er alleen zelf maar last van.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

 

jjj

Badge

Hey, ik snap goed dat je je hier zorgen over maakt en dat is zo gek nog niet!

Klimaatsverandering is een feit waar wij als jongeren op dit moment niet veel aan kunnen doen, behalve dan protesteren, afval netjes scheiden en opruimen en dergelijke. Wel word er in de politiek veel over gesproken en overlegt over hoe ze de huidige situatie kunnen verbeteren of tenminste niet verergeren. 

Zo heel erg is het dus nog niet en zal het waarschijnlijk ook niet zo snel worden. Zelfs als het toch gebeurt heeft het niet veel zin om erover zorgen te maken omdat dat niet de situatie beïnvloed. Je hebt er alleen zelf maar last van.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

 

jjj

Dankje wel voor je reactie. Ik voel me nu al een stuk beter

Badge

Je bent nog 13. Maak je er niet druk om wss zijn we toch al overleden als we oprecht naar een andere planeet moeten. Alhoewel mij dat best cool lijkt

 Maak je er niet druk om wss zijn we toch al overleden als we oprecht naar een andere planeet moeten.

Misschien duurt dat nog even, maar dat betekent niet dat het hier niet slechter wordt terwijl wij leven.
Extremer weer, zoals we recent zagen in o.a. Duitsland, China en de V.S. maakt het dagelijkse leven iets te spannend voor veel mensen.

Hallo Jodiejo :)

Ja, we zullen de gevolgen ondervinden van de klimaatverandering. Maar extreem weer blijft ondanks dat het vaker zal voorkomen gewoon nog extreem weer. Op dit moment komt 100 mm neerslag op een bepaalde locatie eens in de 100 jaar voor, misschien wordt dat eens in de 25 jaar, maar het zal nooit worden dat het 1x in de week gebeurd. En met bijvoorbeeld superstormen (met windsnelheden van >170 km/u volgens het KNMI) komen nu eens in de 10.000 jaar voor en zullen in de toekomst met klimaatverandering eens in de 1.000 jaar voorkomen wat ook zeer weinig is en die je waarschijnlijk niet zal meemaken in je leven.

De apocalypse breekt niet echt uit met de klimaatverandering.  Het grootste gevaar van klimaatverandering ligt niet echt in extreme neerslag of zeer zware stormen (Het aantal stormen neemt juist wel af ten opzichte van 50-100 jaar geleden) Het grootste gevaar ligt in droogte waarbij vooral Afrika en andere arme landen zwaar worden getroffen. Nederland kan met economische problemen te maken krijgen, en producten die afhankelijk zijn van neerslag zullen duurder worden, maar Nederland komt bijvoorbeeld ook hierbij echt niet zonder drinkwater te zitten. De Nederlandse regering heeft daarvoor ook een buffer aangelegd waarschijnlijk. De zomer van 2018 is een recent voorbeeld van extreme droogte (al was 1976 erger) maar we hadden nog wel drinkwater, we moesten alleen wat zuiniger aan doen.

-TheMightySlayer <3

 

Reageer