Vraag

klein zijn

  • 2 October 2023
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Hallo ik ben een jongen van 14 jaar oud en ik ben amper 1,45 meter, ik wordt al jaren gepest omdat ik een groeiachterstand heb en ik heb weinig tot geen vrienden. Ik heb gewoon een groeiachterstand en de rest komt later, maar ik vindt dit geen reden om afgescheiden te worden van de rest. Hebben jullie tips hoe ik meer vrienden kan maken en wat vinden jullie hiervan?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dit vind ik heel rot voor je @Anonymous2009 ! Ik neem aan dat je wel nog gaat groeien? Ik zelf ben mijn hele leven al klein geweest (ben een meisje van 13 btw) en ik was heel schattig toen (nu word ik door random mensen ook nog zo ingeschat. Ooit was ik op mijn 11e mijn paspoort gaan vervangen en die dame kon mijn geboortedatum letterlijk zien terwijl ze vroeg op zo een kinderlijke hoge toon: “Zo, kan jij je naam al schrijven?” ik snapte het niet en heb gewoon gezegd “Ja, hoezo?” mijn moeder moest heel hard lachen.)

In elk geval, ik ben nu net aan 1,45 lang en ik ga ook niet meer verder groeien, hooguit een centimeter of 2. Ik vind het niet erg, en ik voel heel erg aan dat het vervelend is.

Bij mij schatten mensen me ook altijd in alsof ik doordat ik klein ben niks kan en “zwak” ben. Dat is dan ook de reden dat ik met sporten heel fanatiek ben en ook dubbel zo hard werk als de andere kinderen. Ik heb ook op judo gezeten en ik bijt van me af als iemand onrechtvaardig doet. Maar Verder heb ik ook wel leren lachen om de dagelijkse grapjes, en ik ben niet bang om hulp te vragen in de supermarkt als ik ergens niet bij kan. Ik ben nou eenmaal zo gemaakt. En ik kan er niet veel tegen doen, behalve accepteren en laten zien dat ik niet alleen mijn lengte ben.

 

Sorry @Anonymous2009 Dat ik zoveel over mezelf praat, maar ik bedoel hiermee te zeggen dat het wel goed komt, en dat je echt niet de enige bent. Het enige echte nadeel is waarschijnlijk als je niet heel veel langer word dat je later nekklachten gaat krijgen ;). En je zit nog in de puberteit dus én je bent een jongen, dus je groeispurt komt echt nog wel. En als je je écht zorgen maakt kan je naar de huisarts gaan en die kan je doorverwijzen om bloed te prikken zodat ze kunnen onderzoeken of er iets mis is, en/of hoe lang je maximaal nog gaat worden. Er zijn dus nog genoeg opties, en elke dag jezelf meten word je ook niet blij van.

Sorry voor het lange bericht, ik hoop dat je er wat aan hebt!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik ben het met je eens, dat is zeker geen reden! Het zegt meer over hun dan over jou. Misschien kun je bij een club gaan waar je wat makkelijker vrienden kunt maken dan op school. Ik ben zelf nu een tijdje scout en daar heb ik nu al een paar superleuke mensen die ik als vriend(in) begin te zien. Je maakt daar wat makkelijker contact en omdat je andere dingen doet dan op school zijn mensen ook anders. Plus dat je voor dezelfde interesses op de club zit en op school zit iedereen door elkaar en probeert er het beste van te maken lijkt het wel. Misschien is dus een leuke vereniging iets voor jou! 

Liefs Tover xxx

Reageer