Klasgenoot wil zelfmoord plegen, wat kan ik doen?

  • 19 September 2018
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
yolo iedereen, ik heb een klasgenoot met ADAD in mijn klas,hij wordt de hele tijd gepest omdat hij niet goede socaile vaardigheden heeft. hij word ook af en toe geslagen en uitgescholden en hij heeft geen vrienden. ik moet toe geven dat ik ook een hekel aan hem heb maar toen hij mij vertelde over dat hij zelfmoord wilt plegen en hoe je dat moet doen schrok ik wel erg. Hij zei dat het leven geen zin had als je alleen maar gepest en geslagen word. en hij wou een einde maken aan zijn leven want hij was verliefd op een meisje maar die blijkt verliefd te zijn op mij. hij wou iedereen verlossen van zichzelf. Wat moet ik nu doen?

3 reacties

Wow heftig!

Je kan het beste naar je mentor gaan. Of hem vragen hoe je hem kan helpen.
Zm is noooit de oplossing! Dus probeer je best te doen om hem te laten leven.

Succes
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik raad je af hier te veel betrokken bij te raken. Je bent niet verantwoordelijk voor zijn daden en jij bent niet diegene die hem in leven moet houden. Zoals @Asy Silivana zegt kun je het beste dit melden bij de mentor zodat er actie ondernomen kan worden en zodat hij de hulp kan krijgen die hij nodig heeft.
Inderdaad, gewoon bij mentor melden en dan wordt het de zaak van je mentor en draag jij niet langer die verantwoordelijkheid. Wel echt melden, want je weet nooit hoe serieus iemand is, dat kun jij niet goed inschatten. Wacht niet te lang met melden ook, dus het zo snel mogelijk. Sterkte!

Reageer