Vraag

Klasgenoot (meisje, 13) vraagt mij om hulp?? En meer??

  • 29 May 2020
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Badge

Hallo iedereen,
Een tijdje terug kreeg ik een bericht van een klasgenoot van mij. Ze zei dat ze depressief was en zichzelf snijdt. Ze liet hier ook een foto bij zien. Ze vroeg of ik haar wilde helpen. Natuurlijk zei ik ja, maar ik vroeg ook waarom ik. Ze reageerde een paar minuten later met het verhaal dat ze me leuk vond. Nou, dat vond ik wel oké, alleen wilde ik haar eerst helpen.
Ze heeft haar hele verhaal uitgelegd aan mij, ik gaf haar wat tips en dat ze met wat vrienden moest afspreken. Toen zei ze dat ze niemand anders had. Ik antwoordde hierop dat ik wel wilde afspreken als ze dat wilde. Hierop zei ze ja. We hadden afgesproken en gewoon een beetje eten gehaald en gepraat. Telkens stelt ze steeds diepere vragen en dat vind ik wel goed. Toen kwam ze terug over dat ze me leuk vond, ze vroeg of ik haar ook leuk vond. Ik was hier heel eerlijk mee, en ik zei dat ik haar wel leuk vond, ja. Nu komt ze met het verhaal dat ze haar heeft gesneden daar beneden. Ze vroeg of ze een foto zou sturen. Ik zei dat ze dat zelf mocht weten. Ze heeft dit gedaan en ik zag inderdaad dat ze haar had gesneden. Ik vroeg waarom ze dit heeft gedaan en zij zei dat ze het toch nooit gaat gebruiken. Ik was in de war, maar toen vlak daarna zei ze dat ze toch nooit seks zou krijgen. Ik zei dat dat heus wel zou komen. Ze antwoordde daarmee dat ze nu wel wilt. Ik zei: “met wie wil je dan?” Hierop antwoordde zij dat ze met mij wilde. Ik zei dat we inderdaad wel een keer daarvoor kunnen afspreken. Ik vind haar wel leuk, en ze is niet lelijk, maar ik wil haar ook weer niet kwetsen, straks pleegt ze wel zelfmoord, je weet maar nooit. Heeft iemand tips?


3 reacties

Lastige situatie… Weet je ook waarom ze snijd? Wat gebeurt er in haar leven? Dit forum is anoniem dus niemand zou erachter komen of kunne zeggen dat jij het hebt verteld.

Badge

Lastige situatie… Weet je ook waarom ze snijd? Wat gebeurt er in haar leven? Dit forum is anoniem dus niemand zou erachter komen of kunne zeggen dat jij het hebt verteld.

Ja, ik weet zo ongeveer haar hele leven al. Ik vertel dit alleen niet omdat ik niet wil dat het op internet staat enzovoorts.

hey

 

je maakt je zorgen om dat meisje omdat ze zichzelf snijdt. je denkt ook als je haar perongelijk kwetst dat ze dan misschien zelfmoord zou plegen.

mij lijkt het dan verstandig om samen hulp te zoeken. aangezien ze jou vertrouwt. zal het waarschijnlijk voor haar dan ook makkelijker zijn om hulp te accepteren. maar als ze nee zegt over het voorstel moet je niet zeggen doe het voor mij. want dat helpt haar niet want dan gaat ze misschien voor iemand leven en dat is voor haar geen fijn gevoel... 

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

groetjes blue 

Reageer