Vraag

Klaar met moeder

  • 21 August 2021
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Hee, ik weet ff niet meer wat ik moet doen. Ik ben net terug van drie weken vakantie - leuk, zou je denken, maar nee niet met mijn moeder- met het gezin. Bijna elke dag flipte mijn moeder wel om iets, ze nam alles wat mijn vader, broer of ikzelf zei persoonlijk. Dan werd ze helemaal boos en zei gemene dingen en moest ze janken. Een keer zei mijn broer iets en ze nam 't persoon op en vervolgens zat ze een kwartier lang mijn broer helemaal af te zeiken ("je bent echt geen leuk kind, je bent altijd chagrijnig, denk je nou echt dat wij het leuk vinden met jou zo?").  En ze zei later geeneens sorry! Wat mij echt over de grens trok was dat ze mij een kutkind noemde, dat heeft ze wel eens eerder gedaan maar toen had ze later haar excuses aangeboden en nu niet. Ook ging ik aan het begin van de vakantie nog de discussie aan, maar dit keer zie ik 4 keer sorry en alsnog schold ze me uit. Ik weet dat ze gestrest is, maar als mijn vader of ik er probeert over te praten flipt ze weer. Nu probeer ik haar te ontwijken maar het doet gewoon pijn als ze een knuffel wil en ik haar zachtjes wegduw. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

jeetje wat vervelend. Das niet aardig van je moeder. Ze mag jou ook niet uitschelden. 

Misschien is het een idee als je er eens met iemand over gaat praten, dat kan opluchten en diegene kan jou misschien ook wel helpen. Je kan bijvoorbeeld met je mentor praten, je vriend(in), vader,  leraar, huisarts of een vertrouwenspersoon op school etc.

Je kan ook eens met je moeder praten en zeggen dat je het niet fijn vind dat ze jou en je broer uitscheld etc. 
 

Succes iig!

 

joeeeeee

Reputatie 1
Badge +1

Als ze boos wordt als je het recht in haar gezicht zegt zou ik voorstellen een brief te schrijven en die aan haar geven en zelf naar een vriend(in) gaan en daar logeren of avondeten. Het is namelijk als je het op papier zet kan je het je moeder beter uitleggen en kan je haar meer duidelijk maken dat jij het helemaal niet gezellig vindt. Laat haar in ieder geval weten dat het je erg raakt. Ik hoop dat ze snel wat minder gestresst is<3.

 

Reageer