Goede avond allemaal, ik wil iets aan jullie vertellen, op school heb ik vaak last ervan dat kinderen heel ongemakkelijk tegen mij doen, ik probeer gewoon normaal contact te maken met kinderen op school, alleen doen ze heel raar tegen mij, sommige, dan sturen ze mij weg als ik gewoon wil kletsen met hun, en contact met ze te maken. Ik vind het al lastig om contact te maken met kinderen, maar het is gewoon super lastig als ze raar tegen mij doen, of bijvoorbeeld vandaag, wilde ik bij een groepje meiden zitten, en vroeg ik normaal of ik mocht zitten bij hun, gingen sommige meisjes kijken alsof ze mij wilden niet erbij hebben. Ja serieus, of het zijn klasgenoten die mij eigenlijk niet willen mee laten spelen met een spelletje, ik voel me hierdoor eenzaam, ik heb al niet zo veel vrienden, gelukkig heeft een meisje, een andere vriendin van een vriendin gevraagd aan mij of ik met hun pauze wil houden, ik zei dat ik dat wel wil, maar dit is al sinds vorig schooljaar eigenlijk, ik heb het nooit tegen iemand gezegd totdat ik het vertelde aan mijn moeder, en ze was daar boos over, ze zei dat ik het aan mijn mentor het moet vertellen over wat er gebeurt op school, ik dacht, ik zal er even mee wachten , maar het is nu het begin van het schooljaar, het gebeurt nog steeds.
Ik zit op een voortgezet speciaal onderwijs school, ik hoef in principe nog één jaar, ik zit in de derde jaar van het vmbo, op mijn school duurt het vmbo 5 jaar ipv 4 jaar, maar ik vind het echt heel vervelend, er zitten ook best wel veel oudklasgenoten van de basisschool, op de school, waar ik nu op zit, en die praten niet eens meer met mij. Ze negeren mij, net zoals veel andere kinderen op school. Ik wilde ook eigenlijk naar een andere school, want ja, ik wilde helemaal niet op deze school zitten. Maar wat denken jullie wat ik zou moeten doen, ik vind het helemaal niks meer, mijn moeder vindt het jammer dat het op school niks is. Ik ben letterlijk nu verdrietig, omdat ik gewoon niet eens goed contact met kinderen op school kan maken. Ik heb wel een aantal vriendinnen, maar niet zo veel. Gelukkig praten ik en mijn vriendinnen wel met elkaar. Groetjes van LachBTS