Vraag

kinderachtig

  • 8 September 2020
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, Ik ben een jongen van 14

ik ben bang dat mensen mij heel kinderachtig vinden, ik namelijk nogal wat kinderachtige trekjes zoals heel bang zijn in het donker, ik heb een hoge stem, ik heb veel knuffels, ik speel nog met speelgoed en  in bed en ik plas nog in bed.  Dus bij elkaar opgeteld is dit heel kinderachtig Vind ik.

wat vinden jullie want ik wil niet dat iedereen mij als kinderachtig ziet

 

gr. Mij


2 reacties

Hoi,

Natuurlijk zal niet iedereen je als kinderachtig zien. Ik zie je bijvoorbeeld niet als kinderachtig.

Ik ben héél lang bang geweest in het donker. Ik ben 18 en ik ben soms nog steeds bang voor het donker. Natuurlijk zie je dit vaker bij jongere kinderen, maar ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die ook bang zijn voor het donker. Dat is iets wat zelfs een biologische oorzaak heeft. In het donker zijn mensen kwetsbaar, omdat ze zich minder goed/slecht kunnen oriënteren. 

Een hoge stem op jouw leeftijd vind ik ook niet per se raar. Het kan gewoon bij jou wat later op gang komen. Ik durf te wedden dat echt niet iedereen van jouw leeftijd al de baard in z'n keel heeft. Geen zorgen, dat komt vanzelf!

Knuffels vind ik ook niet kinderachtig. Ik slaap nog steeds met knuffels. Er zit nu zelfs een knuffel naast me terwijl ik dit typ. Blijf vooral lekker met je knuffels knuffelen of wat dan ook als jou dit goed laat voelen. Wist je dat er ook genoeg volwassenen zijn die met knuffels slapen? 

Ik speel nog met LEGO? Telt dat? Veel volwassenen die kinderen krijgen vinden het maar al te leuk dat hun kinderen beginnen met speelgoed, omdat ze dan stiekem mee kunnen doen. Iedereen vindt het leuk om af en toe te spelen. Dat je het lef hebt om dat nog te doen, vind ik alleen maar mooi. De meeste volwassenen zeggen dat ze er '’te oud'’ voor zijn, terwijl dat eigenlijk onzin is.

Bedplassen lijkt me verder wel vervelend. Heb je wel eens geprobeerd daar iets aan te doen? Bv wekkers zetten ‘s nachts om dan te gaan plassen? Er zijn ook veel meer mensen die daar last van hebben en dat is iets waar je helemaal niks aan kan doen, dus ik zie ook niet hoe dat je kinderachtig maakt. 

Gr. Pin

Ik heb al heel wat geprobeerd voor het bedplassen, ik heb ook voor als ik bij vriendjes slaap luierbroekjes.  
en ik speel ook met LEGO, heel erg bedankt voor je reactie.

 

 

Reageer