Skip to main content

hoi,

ik zag vandaag een artikel langs komen over Kim jong un wat er zal gebeuren als hij doodgaat. Toen werd er verklaard dat als hij dood gaat ze een nucleaire oorlog gaan houden als hij dood is. Nu ben ik dus bang geworden als hij dood is dat er oorlog komt. Zitten andere mensen hier ook mee? Ik weet dat internet nier altijd gelijk heeft maar het is mogelijk dacht ik…. 

Dat zal wel meevallen.

Noord korea is heel onvoorspelbaar. Ze doen vaak dreigende dingen. Ze denken dat andere landen hen willen binnenvallen, en ze willen laten zien dat ze sterk zijn.

Het is echt mogelijk dat ze proberen atoombommen af te schieten als ze aangevallen worden.

Maar bij een oorlog hebben ze heel veel te verliezen. Dat weten ze zelf ook. Daarom is het niet waarschijnlijk dat ze zomaar een oorlog beginnen.

 

Het is wel mogelijk dat ze bij de dood van hun leider bijvoorbeeld een atoombom laten ontploffen in de oceaan. Om te laten zien: Kijk, we hebben ze echt, en ze doen het.  En onze leider is even dood maar jullie moeten niet denken dat je ons kunt aanvallen.

Maar ze zullen die niet op een land gooien, want dan krijgen ze echt oorlog, en daar zitten ze niet op te wachten.

 

Vergelijk het met een pistool. Als je een pistool hebt om jezelf te verdedigen, moet je het regelmatig laten zien. En je moet eens op een boom of een verkeersbord schieten om aan iedereen te laten zien: Ik heb een pistool en het werkt echt.
Je weet dan zeker dat mensen niet zomaar je huis binnenkomen - veel te gevaarlijk.
Maar je weet ook: Ze zijn wel bang voor je, maar als jij iemand doodschiet, komen ze je halen.


Gelukkig zijn we hier Amerika niet. Volgens mij heeft Nederland nooit een probleem gehad met Noord-Korea, en het lijkt me heel erg stug dat ze er zomaar een paar gaan gooien als die dikke dood gaat. Dat deden ze toch ook niet met z’n pa en broer? Al zijn er heel wat getikte mensen daar, met dat Noord-Korea een atoombom afsteekt geeft Amerika er 50 gratis terug, en dan gaat het hele land naar te tyfus, al zijn rusland en china kameraden, ze gaan niet helpen als Noord-Korea het zelf begint, als ze eerst worden aangevallen dan wel. Dus in korter: Don’t worry.


ik zag vandaag een artikel 

Kun je dit misschien linken?
Het staat sowieso nog in je zoekgeschiedenis, omdat jij die niet hebt gewist in de tussentijd.
De meesten doen dat niet en jij zult zeker niet de uitzondering zijn.
 

Kim Il-sung en Kim Jong-Il zijn ook dood gegaan zonder kernexplosies, dus dit zal waarschijnlijk ook niet met zo'n knal aflopen.

 


Reageer