Skip to main content
Vraag

Kat gaat weg en ben kapot

• January 4, 2026
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Ceshida
Forum|alt.badge.img

Hoi, ik ben Ceshida (niet mijn echte naam) en ik ben bijna 17. Ik heb een kat die ik al sinds mijn 4de heb. Ik hou heel erg van hem, maar hij sproeit alles onder (plassen). Wij wonen in een kattenbuurt en hebben een overkapping. Tobias is oud en kan niet meer goed vechten, dus hier krijgt hij stress van. En stress leidt tot sproeien. Dit doet hij ongeveer 1x per week. Mijn moeder is helemaal klaar met zijn plas opruimen en van meubels halen. Dat snap ik. Eerst zeiden ze dat ze hem niet meer naar binnen zouden doen, dus onder de overkapping houden. Dat vond ik al raar maar toen kwam het ergste. Na een sneeuwbalgevecht met mijn zusje kreeg ik te horen dat ze hem naar een asiel zouden brengen. Mijn vader had het gezegd toen hij de kat naar buiten deed maar ik dacht dat hij weer gewoon boos was. Maar ze zijn dus bloedserieus. En ze kijken niet eens naar wat dat met mij doet. Ik ben al jaren depressief zonder dat ze dat weten. Alles is me al te veel en ik ga dood van de stress op mijn opleiding. Ik weet ook dat ik een psychose heb gehad van minimaal 1,5 jaar, maar ze zeggen dat ik '’overdrijf'’ en de huisarts werkt ook niet mee, omdat ik niet meer in psychose zit. Mijn kat en mijn beste vriend zijn de enige redenen dat ik nog door ga. En nu nemen ze ook even makkelijk mijn kat weg, omdat het hen toevallig even niet lekker loopt. Morgen heb ik dus school, heb niks af en alles is me te veel. Ik ga gewoon 100% janken.

Wat moet ik ooit doen? Alvast bedankt :(

(Ik heb sociale angst en wil niet met de Kindertelefoon bellen).

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 4, 2026

Hey wat naar zeg! Heb je hun dit verteld? Want het moet toch meetellen wat jij vind. Misschien kun je aanbieden om het voortaan op te ruimen als het weer gebeurt.  En kijk eens naar deze link het zou kunnen helpen: 

https://huiskatteninfo.nl/gedrag/ongewenst-gedrag/sproeien/

Ik hoop echt dat ze zich nog bedenken en dat jullie er uit komen! Liefs, Tover xxx

Ik ben annoniem
Forum|alt.badge.img

Moeilijke situatie en wat rot voor je ik heb ook stress met school maar ik denk niet zo erg als dat jij hebt .ik zo tegen je ouders zeggen wat je voor je kat voelt en dat je bijv. Als je daarin zin hebt zal helpen met de plas opruimen of dat hij vaker op jou kamer mag zitten ofzoiets .Ik zou ook het er met je beste vriend/vriendin over hebben misschien heeft hij nog goed raad.En je zusje houd zij ook zo van je kat dan is het toch 2 tegen 2 dus dan kunnen er vast afspraken gemaakt worden hoop dat je er wat aan hebt

Liefs smile

(sorry als er spelfouten in zitten ben slechtin spelling)

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 4, 2026

Je had feliway moeten pakken stop dat in het stopcontact en hij of zei krijgt dan rust dat spul helpt echt tegen stres voor de kat