Kanker


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, deze week heb ik te horen gekregen dat mijn vader kanker heeft. Het is waarschijnlijk uitgezaaid en de tumor is 7cm (het zit in de dikke darm). Ik heb geen idee hoe ik hier mee om moet gaan, mijn moeder huilt enorm veel en m'n broertje ook. Ik weet niet of ik me boos moet voelen (en op wie) of juist verdrietig. Nu heb ik meer het gevoel dat het allemaal niet echt gebeurd...
Mensen om me heen zijn heel aardig, en ik waardeer het heel erg alleen heb ik het gevoel dat niemand het begrijpt. Iedereen wil praten over dat het goed komt, maar niet over hoe groot de kans is dat hij dood gaat. Elke keer als mensen me vertellen dat ze weten hoe ik me voel, voel ik me gefrustreerd en daarover voel ik me dan vervolgens weer schuldig.
Als iemand tips heeft om hier mee om te gaan, of er gewoon over wil praten zou ik dat erg waarderen.

10 reacties

Hey,
Ik snap dat je je rot voelt! Het is niet niks om te horen dat je vader ziek is!
Dat het vervelend is dat mensen telkens zeggen dat het wel goed komt. Je moet de realiteit niet uit het oog verliezen maar ook niet te negatief te gaan kijken want er IS overlevingskans. (hoeveel is die?)
Kan je met je vader zelf praten? Hij begrijpt je denk ik heel goed. Of heb je een mentor waarmee je goed kan praten of een andere docent? Je kunt ook naar een vertrouwenspersoon op je school gaan.

Je moet er wel echt over praten. Opkroppen werkt alleen maar negatief.

Ik hoop dat ik je zo een beetje kan helpen!
onnodige quote verwijderd

Mijn leraren en mentoren weten het altijd, en ik zit al meer dan 2 jaar in therapie dus ik kan het ook daar bespreken. Mijn vader kan er wel over praten, maar maakt er met name grappen over omdat hij er dan beter mee kan omgaan (wat ik opzich niet zo erg vind).
Over de overlevingskans weten we nog niet zoveel, hangt er vanaf hoe erg het is uitgezaaid. We weten alleen dat het niet goed is en dat als er behandeling mogelijk is deze best intensief zal zijn.
Bedankt voor je reactie.
Hey,
Kan je tegen je vader vertellen dat je het moeilijk vind om ermee om te gaan? Dan kan je met hem erover misschien ook een goed gesprek hebben???
onnodige quote verwijderd

Hoi,
En ik denk dat aan m'n vaders kant wel lukt alleen ik weet niet of dat mij lukt. Maar ik kan het altijd proberen
Proberen is wel het beste.
Dat je het moeilijk vindt is logisch en ik denk dat je vader dat wel begrijpt.

Succes!!
Hallo,
Ik hebhet zelfde meegemaakt als jou alleen dan mijn moeder ik hebzovaak gehoord van het kint goed maar in mijn moeders geval is het niet goed gekomen de chemo's liepen verkeerd af en ze kon het niet meer dus heeft op gegeven, Help je vader door moed in te spreken ik was negen maar mijn moeder vleurde er van op en was blij om er op uit te gaan want natuurlijk je weet maar nooit! Ik ging zelf nog veel leuke dingen doen, ookal was het in een chemo en spelletje doen meestal zijn je ouders al blij als je even komt en even met hen knuffelten natuurlijk je moeder hoord erook bij dus Sleep die mee in het proces, ik hoop dat het goed. Komt en heel veel sterkte gewenst groetjes
Hey,
Het is denk ik super logisch dat je niet weet wat je voelt of hoe je er mee om moet gaan. Het is iets super heftigs om te horen te krijgen.
Praten kan helpen. Ik snap dat t super heftig is, maar weet inderdaad niet hoe je je voelt. Maar je moeder, je broertje, je verdere famili, die maken exact t zelfde mee! Praten erover is lastig, maar het kan opluchten. Door t te delen en te bepraten kan je het langsaam n klein beetje gaan verwerken.
Geef jezelf de tijd om er mee om te leren gaan. Dit soort dingen hebben de tijd nodig...
Heel veel sterkte!
Kus,
Sterkte
Badge

hey,

ik weet niet hoe het nu ermee gaat maar ik begrijp je helemaal.

mijn vader heeft ook kanker voor de 2de keer maar nu groter en heftiger ook in zijn dikke darm. en ik weett hoe het is als mensen als maar blijven zeggen dat het goed komt terwijl je zelf eigenlijk weet dat het altijd verkeerd kan gaan. ik wil er best met je over praten als je wil, misschien helpt dat voor mij ook om het misschien een beetje te verwerken.

succes.

Hey 

Ik snap je heel goed. Mijn moeder heeft kanker. En geloof me er is een best grote overlevingskans mijn moeder heeft 6x eerder kanker gehad en het allemaal overleeft.

 

Xx

Reageer