Vraag

Kan verkrachting niet loslaten

  • 21 April 2018
  • 2 reacties
  • 235 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben nu 16 jaar. 2 jaar geleden ben ik meerdere keren verkracht. Toevallig kwam ik toen net op de crisisafdeling terecht omdat ik suïcidaal was waardoor ik er meteen hulp voor kon krijgen, tenminste na dat mijn moeder er achter was gekomen wat er wad gebeurd. Ik heb daarna En de gekregen maar na de 1ste sessie zijn ze er mee gestopt omdat ik er te heftig op reageerde en psychisch niet stabiel genoeg was. Sinds dien ben ik alleen maar achteruit gegaan. Ik heb nu anorexia , een persoonlijkheidsstoornis en ernstige emotieregulatie problemen ontwikkeld waardoor ik een gevaar voor mezelf ben en daar dus ook eerst mee moet leren omgaan voor dat ze verder kunnen met de traumabehandeling. Maar ik heb er zo veel last van. Ik loop mezelf de hele dag zo ontzettend boos te maken, word er verdrietig van en denk soms zelfs dat ik die persoon zie lopen. Weet iemand misschien hoe ik hier mee om kan gaan. Ik vind het namelijk heel moeilijk om dit tegen iemand te vertellen of om hier over met mijn psychologen of ouders te praten.

2 reacties

Hoi,

Het is niet chil dat je met deze dingen kampt! Dat lijkt me erg moeilijk!

Het opengooien is lastig, dat sowieso. Wat je kan bedenken is het volgende: Wat vind ik enger? Het 1x proberen te vertellen aan mijn psych of 100x diegene zien rondlopen terwijl die er niet is? Ik denk dat optie 1 aanlokkelijker is.

Je zegt dat je een gevaar voor jezelf bent. Zit je opgenomen?

Je zit volgens mij in een soort cirkeltje waarbij je boos op jezelf wordt dat je deze problemen hebt, dan wordt je verdrietig omdat je boos op jezelf bent en dat je de problemen hebt en dan begint het opnieuw? Cirkeltjes zijn heel lastig te doorbreken, maar ik wil je het volgende meegeven: NIKS hiervan is jouw schuld! Je kunt er niks aan doen dat je dit hebt! Het is enorm vervelend dat dit jou moet overkomen, maar verwijdt jezelf dat alsjeblieft niet!

Ik hoop dat het je gaat lukken het te delen!
Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +4
Hey hey,

Dit is een erg lastige situatie en laat ik voorop stellen dat ik het erg vervelend voor je vind.

Het enige tip wat ik je kan geven is toch wel met je psychologen te gaan praten. Zij kunnen je ondersteunen en helpen. Echt waar. Het zijn professionals. Misschien gaan ze wel EMDR bij je doen. Dat is dat ze je terug brengen naar de gebeurtenissen. Dan kunnen er beelden voor je komen en dat is heel heftig. Hierdoor onder ga je je angst en zal het naar een paar keer minder worden. Hier zal ik dan wel goed met je psycholoog over praten wat het inhoud enzo. Dit is speciefiek voor mensen met een trauma.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er wat mee gaat doen!

Reageer