Skip to main content
Vraag

Kan niet meer

• August 11, 2025
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Zeester12
Forum|alt.badge.img

Hoi,

Had al eerder een topic geschreven, maar het gaat de hele avond en nacht nu niet goed en ook niet met sh, ik wil er niet meer zijn en wil gewoon rust en niet steeds met spanningen moeten leven 😔 er is iets gebeurd en heb er veel spijt van en denk niet dat ik dit ooit nog kan oplossen, sorry Als ik hier iemand mee trigger. 

Sorry 😔

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 12, 2025

Je kan 113 bellen als je denkt aan zm

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • August 12, 2025

Hoi ​@Zeester12 ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je zoals hierboven al gezegd is, voor hulp of ondersteuning bij zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes Marieke / De Kindertelefoon

crispy roach
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 18, 2025

heyy,

Zoals al gezegd is door anderen kun je hoe dan ook met 113 chatten of bellen bij gedachten aan zm. Het kan natuurlijk zijn dat dit niet echt werkt en dan kan het misschien meer effect hebben om met iemand te praten van bijvoorbeeld school of een hulpverlener als je in behandeling bent.

Sh kun je proberen te vervangen door bijvoorbeeld gedachten op te schrijven of iets te beschadigen wat niet jezelf is of iemand anders en wat ook geen kwaad kan zoals een stuk karton etc. Het opschrijven van gedachten kan s'avonds erg handig zijn omdat dit je na een tijdje ook moe maakt. Dus tegen de tijd dat je dan in slaap valt heb je geen sh gedaan.

Zou de sh erg gevaarlijk worden dan is het zeker wel tijd om er met een volwassen iemand die ook echt kan helpen of anderen kan inschakelen over te praten.