Skip to main content

Ik ben een ongeveer 8 maanden geleden begonnen met self-harm. Nu heb ik hier 2 maanden geleden hulp voor gezocht op school en daarna heb ik het eigenlijk bijna niet meer gedaan. Maar nu merk ik dat de drang (vooral als ik boos ben op mezelf) terug komt. Het is mij ook opgemerkt dat als ik boos be op mezelf dat ik mijzelf niet goed onder controle kan houden en dat ik dan de velletjes naast mijn nagel afbijt en krap. Ik heb het er liever niet met mijn ouders over. Kan iemand mij helpen waardoor ik mijzelf wel in bedwang kan houden als ik boos ben?

Hey! 

Als je nou 1 specifieke persoon zoekt hiervoor, een goede vriend of broer/zus (als je die hebt). Iemand die dicht bij je staat, waar je mee kunt praten en die je eventueel als dat nodig is kan begeleiden hierin. Ik denk dat dat jou veel rust en meer zelfbeheersing kan geven.

Kan je hier iets mee?

Lucas


Haii, 

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel erg knap en goed van je vind dat je hulp hebt gezocht op school!!

Wat vervelend dat die drang begint terug te komen! Als ik me niet zo fijn voel, ga ik altijd een rondje wandelen met muziek, daar word ik vaak wat meer ontspannen van. Misschien helpt dit jou ook.

Daarnaast kan je leuke dingen gaan doen, waardoor je er eigenlijk “niet meer aan toekomt”. Denk aan afspreken met vrienden, terrasjes pakken, je lievelingsserie kijken, dansen; wat je ook maar leuk vind!

Je kan ook altijd nog naar een psycholoog gaan. Die kan je sowieso helpen! 

Hopelijk ga je hier wat aan hebben!!

Veel succes verder!!

Groetjesss!


Heyyy 

uhm ik heb hierzelf ook een tijdje mee gedeald en ik had niet de guts om er zo open over te praten dus ik heb eigenlijk best wel veel respect  voor jou!<3 

maar goed uhm wat mij erg heeft geholpen is muziek en fan worden van iets of iemand. In mijn geval BTS. hun motto is om mensen meer van zichzelf te laten houden en dit heeft mij echt heel erg geholpen. Zonder hun was ik er misschien niet meer geweest. als ik een terugval had dan dacht ik aan hun en hun passie en hun motto en waar ze voor staan en dan werd ik gewoon zo happy! voor jou kan dit natuuurlijk ook iets of iemand anders zijn. Maar BTS is echt doelgericht op zoon soort onderwerp want ze hebben ook albums erover geschreven en zelfs hele speeches, ik weet niet echt of andere artiesten dat ook doen. Dus daarom raakte ik dus speciaal geinteresseerd in BTS. als je wilt zoek hun op en misschien vind jij ook hetzelfde gevoel als ik bij hun heb. Zoniet dan zijn misschien wel andere artiesten die ook zo'n standpunt hebben. 

doeidoei


Reageer