Vraag

kan het gewoon niet

  • 1 September 2022
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik zit in een mavo/havo klas en ik wil wiskunde op havo niveau doen want ik stond vorig jaar 7,8 voor wiskunde en bij mij op school moet je minstens een 7,5 staat om havo te doen en ik vind mavo bij wiskunde echt makkelijk en ik wil Duits eigenlijk ook havo doen en ik ben al vast aan het oefenen voor duits want ik vind echt een leuke taal maar ik vind mezelf te dom om me twee doelen te halen want ik kon net vorige schooljaar over ik denk dat het alleen maar komt omdat bloedarmoede heb want me mentor zei vorige school jaar alleen maar dat ik naar een speciale school moet en als ik geen goede cijfers halen dan moet ik van school af en dat wil ik niet daarom vind ik mezelf heel dom wat moet ik doen proberen me twee doelen te halen of niet proberen vanwege me mentor enzo 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Als jij het wil en er goed in bent moet je het doen. Je kan je mentor vragen of je wiskunde op havo niveau mag doen omdat je het makkelijk vind. Je kan dan met je mentor afspreken dat als dat niet goed gaat, je het weer op mavo niveau doet. Stel dat dat niet goed gaat en je wiskunde weer op mavo niveau moet doen, wil dat helemaal niet zeggen dat je dom bent!!! Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat toch nog iets te moeilijk is en dat is helemaal niet erg!! Maar dat is vooruitlopend, je weet nog helemaal of het mag en of dat gebeurd, dus niet twijfelen en gewoon vragen!! Je zegt dat je duits een leuke taal vind en dat je er hard voor aan het oefenen bent. Als je slecht in duits bent en op mavo niveau al heel veel moeite moet doen om een goed cijfer te halen zou ik dat niet op havo proberen, want ik denk dat het dan niet zoveel zin heeft. Je moet alleen duits op havo doen omdat je daar goed in bent en meer uitdaging in wil en niet omdat je het alleen leuk vind.  Ik heb nu een paar jaar mavo gedaan en ga dit jaar over naar havo. Ik denk niet dat als je het op havo doet dat je dan veel meer duits leert, er veranderd denk ik niet zoveel. Het is alleen moeilijker en proefwerken worden strenger berekend, dat is het enige volgensmij. Kortom: ga ervoor als je het makkelijk vind en er meer uitdaging in wil!!! Anders niet. Denk niet dat je het niet kan of dat je dom bent!! Je hebt het nog helemaal niet geprobeerd dus weet je nog helemaal niet of je het kan!! Je moet meer in jezelf geloven, je kan meer dan je denkt, je bent niet dom!!! Vraag het gewoon aan je mentor!!! Het komt goed!!

:)

EEM37

Reputatie 7
Badge +9

Oké thanks 

Reageer