Skip to main content

Hai

Ik ga naar de tweede. Alleen was het eerste jaar voor mij niet echt fijn. Mijn moeder kreeg ern burn out toen ik samen met haar op vakantie was. En sinds bij mij de middelbaare school begon ging het eigenlijk mis. Ik kreeg paniem aanvallen en kreeg faal angst

En 5 weken geleden ging het helemaal berg afwaards. Sinds die tijd ben ik mezelf gaan snijden en gaan haten. Het was zelfs zo vaak dat het woordt zelfmoor vaak in me op kwam. En mijn moeder weet dit. Want ik head het haar 5 weken geleden verteld. Maar ik heb nu het gevoel dat ze alles vergeten is en dat he thaar niks meer boeit. 

Hebben jullie tips. En denken jullie dat het een burn out kan zijn

Heyy,

Het lijkt me sterk dat je moeder is vergeten wat je haar hebt verteld en al helemaal dat het haar niet boeit. Ze is waarschijnlijk alleen zoveel met haar eigen problemen bezig dat ze niet weet hoe ze jou nu kan helpen. Dat ligt niet aan jou!

Het zou inderdaad ook kunnen dat jij ook dezelfde soort klachten hebt als je moeder, je bent immers haar kind, en het klinkt alsof je het  zelf ook erg moeilijk hebt. Jij verdient hier ook hulp en duidelijkheid bij, dus als je dat wilt zou ik naar je huisarts gaan (deze mag sowieso niks doorvertellen zonder jouw toestemming) die kan zorgen dat als je dat wil je bijvoorbeeld ergens therapie krijgt. En je kunt natuurlijk ook altijd met iemand anders praten die je vertrouwt, of online op dit forum bijvoorbeeld. Ook als je je wilt gaan snijden kun je dat doen. Of je kunt afleiding zoeken door naar buiten te gaan of een hobby te gaan doen. Dit zijn een beetje basic tips maar je kunt ook nog altijd tips om niet te gaan snijden online vinden. Ik weet dat het misschien voor even helpt, maar uiteindelijk levert het je niks op en ga je je nog rotter voelen. Nog een cliché, maar het is wel zo: je bent echt belangrijk voor mensen ookal geloof je dat zelf nu niet.

Suc6 en sterkte met alles!

Dankje voor het bericht😊

Hoi @Stitch ,

wat goed dat je hier bent gekomen om er over te praten! Je noemt dat je jezelf bent gaan snijden, jezelf haat en ook aan zelfmoord denkt. Je bent van harte welkom om eens te bellen of te chatten met De Kindertelefoon, dagelijks van 11 tot 21 uur. En wanneer je over je zelfmoordgedachten wil praten dan kan dat zelfs 24 uur per dag bij www.113.nl . Natuurlijk is alles gratis en anoniem.

Veel sterkte ermee,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reageer