Skip to main content
Vraag

Kan het dan toch ooit nog goedkomen? 🥲

• December 26, 2025
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

In andere topics heb ik geschreven dat ik het heel erg moeilijk heb met dat ik niet naar school ga etc. Nou is het zo, er is wel verbetering. Ik kon bijvoorbeeld niet tegen licht, zon, etc. Dus ik had buiten altijd een zonnebril op. Nu zit die alleen in mijn haar of zak. Ik vind het niet meer erg. Ook kon ik niet tegen muziek. Nu staat de radio dagelijks aan. En ook dat is niet erg. Stiekem hoop ik dat ik ooit ook gewoon naar school kan. Wat denken jullie? Is dat realistisch?

Liefs Yusa 🙃😘

4 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 26, 2025

Heyy lieve ​@Yusa ,

Ik ken je natuurlijk niet goed genoeg maar ik kan zelf ook helemaal niet goed tegen prikkels (terwijl ik daar eerst eig niet zo veel last van had) dus ga nu elke week 1 les uur in een klas met (op dat moment) 2 anderen. Wil het wel nog gaan opbouwen🙂

Mss is voor jou ook zoiets een idee? En dat je dan bijv. afspreekt dat als het even teveel wordt dat je naar huis mag gaan? Ik zit in een trajectklas en daar gaan de meeste niet fulltime naar school , sommigen zelfs nog minder dan ik🙃 Dus ze zijn gelukkig ook wel soepel daarin qua afspraken. 

Wat mijn psycholoog zei is dat ik ook weer een beetje moet wennen hieraan, misschien is dat voor jou ook zo.  

Sorry als mijn reactie een beetje chaotisch is, ben nogal moe🤭

Liefs❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 26, 2025

Hey! Ik weet niet precies hoe en wat, maar als je nu verbetering voelt is dat altijd een goed teken! Misschien kun je met je ouders en de huisarts overleggen en vertellen wat je nu ervaart? Die weet er in elk geval veel meer van 😉🧐 het klinkt iig hoopvol toch? 😘👍

Liefs, Tover xxx 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 15, 2026

Heyy lieve ​@Yusa ,

Wil even iets zeggen want er valt me iets op😊 Als ik je reacties lees vind ik je heel intelligent, empathisch en sociaal😘 Denk echt dat je veel meer in je hebt dan je zelf misschien denkt, of anderen denken❤ En ik heb ook wat dingen over je moeder gelezen, dat ze heel beschermend is, en ergens herken ik dat wel (zowel bij mezelf als mijn eigen moeder). Is natuurlijk goed bedoeld maar ik denk dat ze jou soms een beetje onderschat, wou toch even laten weten hoe ik naar je kijk😘

Dikke knuffel 🫂

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 16, 2026

Hi lieve ​@Cantaloupe,

Wat lief dat je dat zo zegt🙂❤️ Ik hoop dat er iets kan en gaat veranderen.. 😔 Er komt vast nog wel een topic over dit. 

Liefs ♥︎