Vraag

kan het allemaal over zijn?

  • 18 January 2023
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, 

Het gaat niet zo goed met mij. Ik zit in een depressie en ben daarvoor in therapie, maar het gaat voor mijn gevoel niet “snel genoeg”. Ik ben suïcidaal (best wel erg) en denk heeel vaak aan hoe fijn het voor mij zou kunnen zijn als dit allemaal gewoon over zou zijn. Ik doe aan een NIET heftige vorm van zelfbeschadiging (krassen, bijten, knijpen, slaan enz) maar ik denk dat ik snel over zal gaan naar snijden. Ik wil dit ECHT NIET maar het voelt alsof ik er niks meer aan kan doen. Het krassen/bijten/knijpen/slaan wordt steeds erger en meer en het begint niet meer echt te werken. Het zorgt er niet meer voor dat ik me even wat beter voel. Ik wil echt graag gaan snijden, maar ik heb nu al een paar littekens en ik wil er niet meer bij want dan gaat het opvallen. Wat moet ik doen om van de messen weg te blijven, of nog erger, zelfmoord te plegen?
Groetjes, Cyris


5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hai,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

Heyy,

Goed dat je al hulp hebt! Misschien kan je dit met je hulpverlener bespreken. Hij/zij kan jou daar bij helpen.

En je kan altijd met 113 zelfmoord preventie bellen of chatten. Nummer: 0800-0113

Reputatie 7
Badge +15

Hi, @Cyris Chloros , 

zoals hierboven al een aantal keer worst gezegd, is het verstandig om (even) contact op te nemen met www.113.nl. .. en zoals @Britta al zei; De kindertelefoon kan ook! 
 

 

ook is her verstandig  om tegen je therapeut te vertellen dat “het niet snel genoeg gaat” miss mag/kan je vaker komen/ kan zij/hij voor een andere aanpak gaan…. 
 

denk je dat er een rede is dat je een depressie kreeg/ hebt…. Bijv, een overleden persoon/ een ziek persoon ( in de nabije omgeving) , pesten……… ect?! 
zoja?! Dan zeker tegen je terapeut zeggen!…. 
 

vertel hem / haar ook dat je drang hebt om te snijden / sudïcaal bent…. ( als diegene het nog niet weet….

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Badge

Hallo, 

Het gaat niet zo goed met mij. Ik zit in een depressie en ben daarvoor in therapie, maar het gaat voor mijn gevoel niet “snel genoeg”. Ik ben suïcidaal (best wel erg) en denk heeel vaak aan hoe fijn het voor mij zou kunnen zijn als dit allemaal gewoon over zou zijn. Ik doe aan een NIET heftige vorm van zelfbeschadiging (krassen, bijten, knijpen, slaan enz) maar ik denk dat ik snel over zal gaan naar snijden. Ik wil dit ECHT NIET maar het voelt alsof ik er niks meer aan kan doen. Het krassen/bijten/knijpen/slaan wordt steeds erger en meer en het begint niet meer echt te werken. Het zorgt er niet meer voor dat ik me even wat beter voel. Ik wil echt graag gaan snijden, maar ik heb nu al een paar littekens en ik wil er niet meer bij want dan gaat het opvallen. Wat moet ik doen om van de messen weg te blijven, of nog erger, zelfmoord te plegen?
Groetjes, Cyris

ga op ballet groeten 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt!

Ik heb 2x met 113 gechat en dat heeft wel geholpen. Ze weet dat ik suicidaal ben. geen idee wat de oorzaak is, ik ben sws wel gevoelig, maar nu ben ik ook snel geirriteerd en ik ben enorm moe enz… 
ik ga denk ik ook vragen of ik iets vaker dingetjes op kan schrijven ofzo, want ik denk dat dat ook kan helpen…?

bedankt voor de tips!

groetjes,

Cyris

Reageer