Vraag

kampen met een burn-out

  • 24 November 2021
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Badge

ik heb inmiddels al een tijd last van stress, ik ben 14 jaar en zit momenteel op het gymnasium, maar ik had vandaag dus een soort van emotionele meltdown en maak m een beetje zorgen, ik had vorige week toetsweek en ik heb het niet zo heel goed gedaan, omdat ik misschien iets te veel het genetflixt, ook sport ik 3 keer in de week en heb ik gewoon een sociaal leven. ik was vannochtend op school heel stil en chagrijnig, maar ik ben extravert, dus normaal ben ik altijd heel druk. en ik zat toestraks op mijn kamer muziek te luisteren toen er een nummer op kwam dat ging over iemand die niet meer wilde leven. en voor een op andere reden moest ik toen enorm huilen, ik huil bijna nooit, dus ik dacht van:'’dis goed, een keer alles eruit'’, maar ik ben dus ook vaak moe, terwijl ik wel gewoon 8 uur per dag slaap en genoeg eet, dus heeft iemand enig idee hoe ik over kan gaan naar de 4e, maar ook van mij '’burn-out'’ af kan komen


1 reactie

Badge

hey heyy,

ten eerste wil ik even zeggen, dat het maar een toetsweek is. Dit bepaald niet hoe of wie je bent.
 

Ik zit zelf op 4vwo, maar heb het vorig jaar mentaal erg lastig gehad, en nu nog steeds. Ik wil erg graag naar 4havo gaan omdat vwo mij nu teveel druk geeft. Ik loop bij faalangst therapie en psychologen, en moet zeggen dat dit zover, redelijk goed werkt.

Mijn tip is echt om er met iemand over te praten!! Ik vind het mega lastig om tegen mijn ouders te zeggen dat ik hier zo mee struggelde, maar heb echt geen spijt dat ik het uiteindelijk verteld heb, want zo hebben we samen een oplossing kunnen vinden. 

Weet wel dat je echt niet de enige bent die hier mee zit! Ik ken zoveel mensen die hetzelfde ervaren, en dus zijn er ook veel manieren om het op te lossen. Vertrouw daarop ;) 

Reageer